Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av perhall
dimster skrev:Alla olika märkesverkstäder har sina bra och dåliga sidor. Till exempel så lämnar jag bara in min bil till Bilia i Haga Norra för plåt/lack eller så går jag dit för att köpa reservdelar, annars sätter jag inte min fot där. Bilia i Vinsta sätter jag inte min fot i oavsett vad det gäller. Upplands motor däremot och Bilia Täby har jag bara goda erfarenheter av.

MEN det måste även sägas att de som är mest missnöjda med servicen även är de som ropar högst. Återstår bara att gratulera till ett utomordentligt förvärv av en fin bil. Hoppas att du får många sköna och inte minst bränslesnåla mil med den :-)-)
Det är just därför statistik från MRF säger mer än enstaka utsagor. Man kan ju säga då, för att ta BMW som exempel, att de visserligen allmänt ligger ganska bra till. Men minst 3 gånger har Vi Bilägare gjort stora reportage om lätt begagnade BMW-bilar som har haft 35-40 fel under ett par år, där BMW har vägrat att ge kompensation och inte lyckats fixa felen. Vilket givetvis händer alla märken nästan men helt klart är inte BMW bilen utan fel (har haft ett 30-tal i familjen och de är allt annat än felfria, servicen är oftast ok... men skulle på intet sätt tycka att kvaliteten i slutändan är bättre än Volvo varken på verkstad eller på bil). /PH
av gsson
Tjaba allihopa!

Jag har köpt bilen på bilia sisjön. Jag hoppas verkligen att de kommer att sköta sig. Jag brukar ställa ganska så höga krav på service (har åkt ~10 mil enkel resa enbart för att lämna i bilen på ett bra ställe :roll: ).

Var och pratade med dem idag. Preliminärt så är det v 25 som gäller, den blev lite framflyttad, så nu är den en 2011 =). Kul med blåtand på köpet lixom. ;

Detta känns som ett av de bättre forumena som jag besökt. Så det känns positivt! =)

Fråga till Steff99:
Vars lämnar du in bilen då? Och vars lämnar du absolut inte in bilen nånstans?
av gsson
Amli skrev:
gsson skrev: Jag hade två enorma krav, bilfan skulle vara tyst och snål. Det var Volvon, passaten (som dissades omedelbums, för dyr!) och Subaru Legacy som fajtades. Den som vann, det vet ni! Jag hoppas verkligen att jag bllir nöjd.
Grattis till din nya bil! Tror du kommer att bli nöjd :-)-)
Men vad för pris fick du på Passaten måste jag fråga. Nu får du ju en välutrustad Passat Variant TDI 4motion 170hk med den underbara DSG-lådan samt R-line för 299.000. Min granne som är ute efter en ny tjänstbil fick en offert på en sådan inkl. dragkrok för 277.000.... Volvon är fin, men jag skulle ta den bilen alla dagar i veckan före en V70 1.6 DRIVe.
Jag tog ingen offert på den. Men den blev så dyr när jag byggde ihop den så det var ointressant. Samt att jag testade en Passat för några år sen och den bullrade ganska så mkt, så den föll även på tystnade... :/

Iochmed att jag gillar Subaru så hade jag valt Subaru alla dagar före en Passat, men volvon var både snyggare, snålare och billigare än Subban...
av Steff 99
gsson skrev:Tjaba allihopa!

Jag har köpt bilen på bilia sisjön. Jag hoppas verkligen att de kommer att sköta sig. Jag brukar ställa ganska så höga krav på service (har åkt ~10 mil enkel resa enbart för att lämna i bilen på ett bra ställe :roll: ).

Var och pratade med dem idag. Preliminärt så är det v 25 som gäller, den blev lite framflyttad, så nu är den en 2011 =). Kul med blåtand på köpet lixom. ;

Detta känns som ett av de bättre forumena som jag besökt. Så det känns positivt! =)

Fråga till Steff99:
Vars lämnar du in bilen då? Och vars lämnar du absolut inte in bilen nånstans?
Bilia Sisjön......... :twisted:

Däremot är försäljningen "verkstadens" totala motsats, mycket trevliga och tillmötesgående, "verkstaden" borde ta o göra ett studiebesök där och lära hur man behandlar kunder.
av gsson
Steff 99 skrev:
Bilia Sisjön......... :twisted:

Däremot är försäljningen "verkstadens" totala motsats, mycket trevliga och tillmötesgående, "verkstaden" borde ta o göra ett studiebesök där och lära hur man behandlar kunder.

Åh faen, det är så illa! Roligt! Då är det snudd på utpressningsdags ;). Då kommer jag skaffa serviceavtal nån annanstans om de inte sköter sig!

Jag brukar ha tur med verkstäder (ironi!), Opel==Skit, Saab==Skit, Subaru i gbg==storskit (men Borås och Piteå, fantastiska! =))

Jaja, bara vänta och se!

//gsson
av Tobbev
Finns ju en verkstad i Sävedalen som tydligen funkar bättre än verkstaden i Sisjön. Det är vad jag har hört, jag anlitar ingen av dom personligen.

Men är problemet med låg spänning […]

Om man måste lossna en kylarslang för a[…]

Tysta sommardäck V90

Glöm inte bort er egen hörselkurva n&aum[…]

Luftkudde domkraft

Är det sån här du menar? https://[…]