Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av xoxo
XC90_Executive skrev:Grattis till en fin bil! :-)-)

D5 MY11 blir lite snålare. Har inte exakt uppgift på S80, men jag såg att XC60 D5 awd aut MY11 stod på 7,0l/100km blandad körning. MY10 ligger på 7,5l/100km.
Kan stämma om du inte kör över 80/t.
av XCThord
Jag tror att du kommer att bli riktigt nöjd. S80:n har blivit riktigt trevlig sen faceliftet + nya D5:an i kombination med automat. Tycker dessutom att du gjort smarta tillval som ökar på lyxkänslan!

Kanske ett par 18" till sommardäcken också? Gör mycket om du vill ha ett lite sportigare utseende...
Användarvisningsbild
av Racetwin2
pixelworks skrev:
S80:n blir Ice Vit (har alltid önskat meg en vit bil :)), och har bare lite extra utöver den mycket omfattande lista i Summum, som: Teknikpaket (High Performance), Hörlursuttag bak, Eluppvärmda spolarmunst., Dark Fineline panelar, 6-CD, RTI, Parkering fram/bak, bärkassehållare och delbart drag.
Ja grattis till en bra bil och välkommen till forumet! Ett tips är att använda USB-uttaget i stället för CD-växlaren. USB:t är mycket snabbare än växlaren och du kan dessutom lägga upp mappar etc. Jag har haft CD-växlaren i min förra bil men valde inte den på senaste bilen då jag nu använder 99% USB. Min erfarenhet är också att oavsett hur rädd man är om skivorna så blir de till slut dåliga i en bil.

Använd "synkronisera-funktionen" i Windows mediaplayer att flytta över dina favoritlåtar eller favoritböcker till ett USB. Finns en del trådar om detta. Om du inte har skivorna i MP3-format så fixar Mediaplayer det på 2-3 minuter per CD-skiva. På ett 16 gigabytes USB som kostar ca 300 Sek så får du in otroligt många låtar. Jag har nu ca 1.300 låtar och minnet är inte ens halvfullt. Och då har jag hög kvalitet/bitrate på låtarna. Sedan är det alltid lätt att fylla på om man är över hos tex brorsan att bara ta ur minnet ur bilen och låna lite fler låtar :D
Användarvisningsbild
av pixelworks
Emiljonsson7 skrev:
pixelworks skrev:
S80:n blir Ice Vit (har alltid önskat meg en vit bil :)), och har bare lite extra utöver den mycket omfattande lista i Summum, som: Teknikpaket (High Performance), Hörlursuttag bak, Eluppvärmda spolarmunst., Dark Fineline panelar, 6-CD, RTI, Parkering fram/bak, bärkassehållare och delbart drag.
Ja grattis till en bra bil och välkommen till forumet! Ett tips är att använda USB-uttaget i stället för CD-växlaren. USB:t är mycket snabbare än växlaren och du kan dessutom lägga upp mappar etc. Jag har haft CD-växlaren i min förra bil men valde inte den på senaste bilen då jag nu använder 99% USB. Min erfarenhet är också att oavsett hur rädd man är om skivorna så blir de till slut dåliga i en bil.

Använd "synkronisera-funktionen" i Windows mediaplayer att flytta över dina favoritlåtar eller favoritböcker till ett USB. Finns en del trådar om detta. Om du inte har skivorna i MP3-format så fixar Mediaplayer det på 2-3 minuter per CD-skiva. På ett 16 gigabytes USB som kostar ca 300 Sek så får du in otroligt många låtar. Jag har nu ca 1.300 låtar och minnet är inte ens halvfullt. Och då har jag hög kvalitet/bitrate på låtarna. Sedan är det alltid lätt att fylla på om man är över hos tex brorsan att bara ta ur minnet ur bilen och låna lite fler låtar :D
Tjenna Emil.

Yes - jag har absolut tänkt denna tanken! :) Har bestämt att jag köper 2 stycken USB minne .. ett till min fru och jag, och ett till våran dotter. Har kollat på dom här (smarta att dom är så små, så de inte ramlar emot konsolen när den är stängt):
http://www.netonnet.se/art/dator/lagrin ... 5811.4095/
http://www.netonnet.se/art/dator/lagrin ... 5810.4094/

CD växlaren är mest till att barnen tex. kan lyssna på dom, mens vi andre lyssnar på ex. USB minnet :-)-)

En grej som jag inte helt har koll på är denne parkvärmare, som jag förstår är standard på alla Volvo dieslar? - om vi är på semester i Sälen, kan jag då gå ut en time innan avgång och slå på den, så att bilen är snöfri och varm? ... eller hyr funkar den?
Användarvisningsbild
av opA
pixelworks skrev:En grej som jag inte helt har koll på är denne parkvärmare, som jag förstår är standard på alla Volvo dieslar? - om vi är på semester i Sälen, kan jag då gå ut en time innan avgång och slå på den, så att bilen är snöfri och varm? ... eller hyr funkar den?
Beror på vilken p-värmare du har.. finns såna som du kan aktivera trådlöst med en handkontroll så slipper du gå ut till bilen.

Men annars kan du väl ställa in tiden på när den ska börja i själva displayen... alternativt går du ut själv och sätter på den ( tror jag :P )
Användarvisningsbild
av pixelworks
opA skrev:Beror på vilken p-värmare du har.. finns såna som du kan aktivera trådlöst med en handkontroll så slipper du gå ut till bilen.

Men annars kan du väl ställa in tiden på när den ska börja i själva displayen... alternativt går du ut själv och sätter på den ( tror jag :P )
Den är helt standard - ingen remote, eller tidsur ... det var mere den generelle funktion av värmaren jag tänkte på - hur funkar den/anvendelses område. ?:-/
Användarvisningsbild
av pixelworks
En fråga mere - instrument panelen till musik/menu osv. .. går det att "invertere" denna så at bakgrunden blir mörk med lys skrift. Tycker att jag har sett detta på en bild nånstans.
Bild
Användarvisningsbild
av opA
pixelworks skrev:Den är helt standard - ingen remote, eller tidsur ... det var mere den generelle funktion av värmaren jag tänkte på - hur funkar den/anvendelses område. ?:-/
Ok !
Någon som har en sådan får gå in mer på hur den fungerar.. jag kör på gammal hederlig el-motorvärmare då jag har bensinmotor ;)
pixelworks skrev:En fråga mere - instrument panelen till musik/menu osv. .. går det att "invertere" denna så at bakgrunden blir mörk med lys skrift. Tycker att jag har sett detta på en bild nånstans.
Bild
Japp.. detta ska gå att ändra.

Automatiskt så sköts det att när det blir mörkt ute blir displayen mörk och texten ljus.. men det ska gå att ställa in så den jämt är fast i ett läge :)
Användarvisningsbild
av pixelworks
opA skrev:Ok !
Någon som har en sådan får gå in mer på hur den fungerar.. jag kör på gammal hederlig el-motorvärmare då jag har bensinmotor ;)
Ok väntar med spänning :D
opA skrev:Japp.. detta ska gå att ändra.
Kanon - tack! :-)-)
av Amli
opA skrev:
pixelworks skrev:En fråga mere - instrument panelen till musik/menu osv. .. går det att "invertere" denna så at bakgrunden blir mörk med lys skrift. Tycker att jag har sett detta på en bild nånstans.
Bild
Japp.. detta ska gå att ändra.

Automatiskt så sköts det att när det blir mörkt ute blir displayen mörk och texten ljus.. men det ska gå att ställa in så den jämt är fast i ett läge :)
Njaaa. Jag är tveksam till att det går att ändra så det är ett fast läge. Displayen skiftar automatiskt från mörkt till ljust.
Vi som beställt nya XC60

Nu har jag beställt en V60, så det kans[…]

Tittar du på rätt givare i schemat? Ka[…]

Nej, jag har någon slags glaskross-sensor i […]

AC & kylfläkt

Jag har då fått beställt en ERA k[…]