Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Gurra82
Jag hade inte några problem med min S60 T5 02 som jag körde 3000 mil med, finns bara ett problem med Bsr, och av sådan art som jag inte tänker ta upp på detta forum, men som sagt inget fel på produkten :)
av Mikke
Bitez skrev:Jag känner att jag inte kan släppa detta ämne... Blir irriterad över mig själv hur klåfingrig man egentligen kan vara! Har bestämt mig 100ggr för o släppa ämnet med "uppgradering", men det går nästan inte en dag utan att jag surfar in hos polestar eller bsr :)))))))))))

Jag vill verkligen ställa denna fråga till samtliga medlemmar av forumet som kör V70/s80 II modellen... Är det någon som har gjort en bsr uppgradering, eller känner någon som har haft några problem???? (då menar jag inte sånna konstiga intermittenta fel som bara finns, utan verkligen har åkt på en svidande kostnad) Skulle vara intressant o veta om någon verkligen har åkt på en nitlott i form av 5 siffriga rep. kostnader... Eller är det en myt och skrämsel från biltillverkaren att "händer det ngt så är det bye bye!"

(om polestar kan lyfta arslet ur vagn och releasa effektökningen efter en uppgradering kan jag personligen äntligen bestämma mig för vilket utav den förbannade uppgraderingen jag ska satsa på)

((jo jag vet att samtliga garantier och bla bla bla bibehålls med polestar))
Nu är vi två!
av perhall
CalleV70 skrev:På min förra bil (D5 163 hk) hade jag KCR. (Kanske lika som alla andra?), Det hände ibland att motorn tappade kraft, gula motorlampan tändes. Kraften återkom efter 5-10 sekunder, Adaptiva insprutare kände av för högt bränsletryck och gick väl ner i något viloläge. Men som sagt, efter några sekunder var den normal och jag var nöjd med systemet. (Fast felkoden fick dom släcka vid service). Troligen kunde man undvika detta genom att ställa ner boxen ett hack (lite slöare/långsammare), men det ville jag inte.
Man kan nästan förvänta sig att en KCR-box skapar sådana beteenden. En riktig RICA/BSR/Polestar där man går in i mjukvaran bör inte ha problem med sånt. Men bör också sägas att jag på ett par bilar (BMW och Volvo) även utan trim haft problem med att motorlampan tänds, fel går inte att hitta, det försvinner etc. Bilar är svåra... /PH
av dimster
Gurra82 skrev:Jag hade inte några problem med min S60 T5 02 som jag körde 3000 mil med, finns bara ett problem med Bsr, och av sådan art som jag inte tänker ta upp på detta forum, men som sagt inget fel på produkten :)
Vad är problemet med BSR? Vore väldigt bra att veta INNAN man lämnar in bilen till dom och drar fram lädret :???:
ÄRRet skrev:
dimster skrev:Det värsta jag har hört är att LMMen gått sönder pga felaktigt inoljat sportluftfilter.
Inte sant alls: http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 16&t=44981 Luftmassemätare är väldigt mytomspunna...
Jättebra länk!! Svarade på väldigt många frågor.
av Bitez
Gurra82 skrev:Jag hade inte några problem med min S60 T5 02 som jag körde 3000 mil med, finns bara ett problem med Bsr, och av sådan art som jag inte tänker ta upp på detta forum, men som sagt inget fel på produkten :)

Ja det här vart ju schysst! Ett problem som du vet, dock vägrar tala om är ju inte direkt snällt... Vore ju kul o veta positiva samt negativa detaljer INNAN man pungar ut 8000kr :)))))))))))))))))))
Användarvisningsbild
av Krollspell
Jag har chippat nästan alla mina bilar, från 850 T5R fram till 3 st S80 T6:or (-99, -02, -05) och har bara positivt att säga, dvs. inte ett enda problem någonsin med Bsr!
Användarvisningsbild
av Gurra82
Bitez skrev:Ja det här vart ju schysst! Ett problem som du vet, dock vägrar tala om är ju inte direkt snällt... Vore ju kul o veta positiva samt negativa detaljer INNAN man pungar ut 8000kr :)))))))))))))))))))
Kan garantera att det inte har med produkten att göra, jag var helnöjd med min bsr trimning, som tur väl var min bil redan trimmad när jag köpte den, för jag kommer aldrig att betala en krona för deras produkter av andra orsaker, men åter igen, har inte något med produkten eller företaget att göra
av ivarmedi
Haen skrev:Har liksom du Dimster, en T6:a och är intresserad av dina kommande erfarenheter av "BSR-uppgraderingen" Mina garatier har gått ut så just det är inget problem. Vad jag har hört så kommer inte Polstar att göra något för T6:an.
Jag pratade med Polestar på GBG Motormässa i helgen och killen som stog där sa att de *planerar* att släppa uppgradering till bl.a. T6 och 2.0D nu till hösten. Ta det för vad det är dock.

Han kan ha sagt så för att jag gick omkring med en RICA-blankett i näven! :D
av dimster
Så nu har jag fått tillbaka min bil från BSR. Har även bytt till 3 tums ferrita DP med sportkat och 2.5" efter kat. Har även monterat 3" custom insugsrör från luftfiltret till turbon (original verkade väldigt strypt). Var ett h-vete att byta den och krävde en heldag på lyften med blåmärken och rivsår på armen. Och förbättrat insuget från fronten till luftfilterboxen.
Kan bara säga att bilen rör på sig :P :P :D
Nästa mod blir kanske att byta från slangar till rör för in/utlopp till/från intercoolern men det verkar vara ett äckligt svårt och tidskrävande projekt.
Kamremsbyte V70N

Jag frågade grabbarna på volvo nä[…]

Volvo som inte startar.

Hej igen. Håller på att byta vevaxel g[…]

AWD-bekymmer

Hej XC60 2010, awd, d5 automat. Efter byte av ol[…]

köpa en Volvo S / V60

Ja snygg och kraftig. Vill dock vara lite ekonomis[…]