Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Innanför tröskeln fram finns en balk med förstärkningar. Jag lägger en platta av 12 mm playwood på gararagedomkraften och lyfter där. Bakhjulet följer snällt med i samma lyft. Skulle inte våga lyfta med garagedomkraften ute i tröskelpartiet då det är risk att skada både plastinklädnaden och själva tröskeln. Det är väl en punktsvetsad fläns som man lyfter i med originaldomkraften, men den är ju designad för att fungera där, även om den i sin grunduppgift som domkraft förfaller vara dimensionerad för barnens lådbilar.
P1800 skrev:Innanför tröskeln fram finns en balk med förstärkningar. Jag lägger en platta av 12 mm playwood på gararagedomkraften och lyfter där. Bakhjulet följer snällt med i samma lyft. Skulle inte våga lyfta med garagedomkraften ute i tröskelpartiet då det är risk att skada både plastinklädnaden och själva tröskeln. Det är väl en punktsvetsad fläns som man lyfter i med originaldomkraften, men den är ju designad för att fungera där, även om den i sin grunduppgift som domkraft förfaller vara dimensionerad för barnens lådbilar.

Du har ingen bild på var du menar??
Tycker också det är himla knöligt att lyfta med vanlig garagedomkraft.

Mvh
Smygaren

Dosan heter Icarsoft cr Max. Samt Biltemas dosa f&[…]

Hm. Och med ID.4. Men du avsåg då en[…]

Ganska säker på att någon h&aum[…]

Jag har hittat i USA och på Skandix. Men fin[…]