Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av palmqvist
Har hänt mig flera gånger att de försökt ta betalt för x antal L spolarvätska tex och jag vet till 100% att jag topp fylde den precis innan servicen så vist fasen försöker de lura folk ;( Har även hänt vid tillfällen då jag sagt till vid inlämmning av bilen att ge f**n i spolarvätskan men ändå försöker de ta betalt för den ;(
av Fjolnir
palmqvist skrev:Har hänt mig flera gånger att de försökt ta betalt för x antal L spolarvätska tex och jag vet till 100% att jag topp fylde den precis innan servicen så vist fasen försöker de lura folk ;( Har även hänt vid tillfällen då jag sagt till vid inlämmning av bilen att ge f**n i spolarvätskan men ändå försöker de ta betalt för den ;(
Just det där med spolarvätska har jag aldrig förstått. Varför ska de hålla på att fylla på den? Hade dom tankat och fyllt på kaffekoppen som sitter i mugghållaren hade det varit en sak, men varför fylla på en förbrukningsvara och inte de andra?
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Vilka lappkast ......

Förra året man var inne på Volvo tittade de på en som en idiot om man vill uppdatera mjukvaran helt och hållet, "Do not fix it if it aint broken" var svaret.

Så några måander senare så uppdaterar man hela mjukvaran vare sig kunden vill det eller ej.

Vad är det för revolution som har gjort att man gjort denna totala kovändning ?:-/
Användarvisningsbild
av palmqvist
Ingen aning de flesta antar jag fyller på den vid behov vilket man gör med olja också om det behövs, men o andra sidan frågar de om lov om de upptäcker att broms klotsarna blivit slitna o dessa behöver bytas vilket jag anser vara betydligt viktigare än spolarvätska :) :???:
Användarvisningsbild
av Momentum
VolvoB20 skrev:Vilka lappkast ......

Förra året man var inne på Volvo tittade de på en som en idiot om man vill uppdatera mjukvaran helt och hållet, "Do not fix it if it aint broken" var svaret.

Så några månader senare så uppdaterar man hela mjukvaran vare sig kunden vill det eller ej.

Vad är det för revolution som har gjort att man gjort denna totala kovändning ?:-/

Vad är det för mjukvara som man uppdaterar egentligen, är det något som vet?
Är det motorns styrprogramvara?
Är det ex automatlådans SW?
Eller är det hur ECC ställer in tempen?
Att klockar går rätt
Att färddatorn ska visa mera korrekta värden

Jag är sådär ½ skeptisk, är det mest bara för att skapa en känsla av value for the buck
Gör servicen billigare istället, jag behöver inte att någon mäter lufttrycket och hjulmönstret, råna oss inte med fantasipriset för olja som man köper in på bulk, ge fan i spolarbehållaren, klarar jag att fylla den alla andra gånger mellan service så.....
Förutom att det byts olja och filter, plus kupefilter så är det väl inte så mycket vettigt som görs, eller?
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Vid service ingår (tar de betalt för) 1 lit. spolarvätska, är det fullt i behållaren lägger man flaskan i bilen, att det ska vara så svårt för verkstäderna i södra Sverige :wink:

/Kalle
av anderc
~Kalle~ skrev:Vid service ingår (tar de betalt för) 1 lit. spolarvätska, är det fullt i behållaren lägger man flaskan i bilen, att det ska vara så svårt för verkstäderna i södra Sverige :wink:

/Kalle
Haft volvo i fem år och aldrig fått spolarvätska i flaska vid sidan om. Däremot alltid fått betala för det.
/Andreas
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Du borde fråga var den tagit vägen då, om det är fullt i behållaren :)
av Steff 99
~Kalle~ skrev:Vid service ingår (tar de betalt för) 1 lit. spolarvätska, är det fullt i behållaren lägger man flaskan i bilen, att det ska vara så svårt för verkstäderna i södra Sverige :wink:

/Kalle
Var går gränsen för ÅF för att kallas Södra Sverige? För jag har aldrig sett en flaska spolarvätska efter en service heller... :wink:
Användarvisningsbild
av palmqvist
Gbg är södra Sverige i mina ögon även om jag är skåning :)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

Ska du bara ha den i ett par år ta vilken Go[…]

Mercedes EQB 300 4Matic 2023 Svart

Varför inte en XPENG G6 Performance? Extra a[…]

Köpråd V60 Recarge

Jag köpte mig en V60 2021 för ca 2 m&ari[…]

Visa din semesterbil(d)