- ons 31 mar 2010, 16:00
Jag har optimerat min XC70 MY09 D5 aut. och tycker inte det är värt pengarna. Skillnaden blev väldigt marginell.
Moderator: Moderatorer
kmi skrev:Fik det gjort på min XC70 MY08 D5 idag, syntes faktisk der er en del forskel.Forskel? Tyvärr fixar inte min fantasi att översätta ordet. nulstilt antar jag betyder nollställt på svenska. Engelska för forskel kanske?
Det skal siges jeg også fik nulstilt växellådan.
ÄRRet skrev:Det betyder skillnad på norskakmi skrev:Fik det gjort på min XC70 MY08 D5 idag, syntes faktisk der er en del forskel.Forskel? Tyvärr fixar inte min fantasi att översätta ordet. nulstilt antar jag betyder nollställt på svenska. Engelska för forskel kanske?
Det skal siges jeg også fik nulstilt växellådan.
kmi skrev:forskel = skillnadEller hur?! forskel = skillnad
Så svært er det heller ikke med dansk/svensk/norsk ;o)
opA skrev:Accet upp till 100-120 hindras ju mest av bilens vikt, högre upp är det luftmotståndet som dödar accet.XC90_Executive skrev:En mätarfilm på V70 2,4D med Polestaruppgradering. Tror det är någon på forumet som har lagt upp den!En liten reflektion på videon.. är de bara jag som tycker att accelerationen från 4:an till 5:an går lite långsamt ?
Ser ju knappt någon acc. överhuvudtaget när han går från 3:an till 4:an för att sedan vandra långsamt uppåt till 5:an ? :roll:
Men de kanske bara är jag som ser eller känner lite fel..
Amli skrev:Är det någon som har uppgraderat sin D5 185hk med Polestar? Är det värt pengarna? Är det stor skillnad i prestanda? Alla kommentarer är av intresse.Hej! Jag har lagt upp ett diagram efter fråga från AndS mellan:
Möjligt att det finns en tråd om detta, men jag kunde bara hitta ang. nya 205hk.
Buckelteknik har vi haft bra erfarenhet av https[…]
Sedan börjar den "bluddra" och ka[…]