Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av kmi
Fik det gjort på min XC70 MY08 D5 idag, syntes faktisk der er en del forskel.
Det skal siges jeg også fik nulstilt växellådan.
Användarvisningsbild
av ÄRRet
kmi skrev:Fik det gjort på min XC70 MY08 D5 idag, syntes faktisk der er en del forskel.
Forskel? Tyvärr fixar inte min fantasi att översätta ordet. nulstilt antar jag betyder nollställt på svenska. Engelska för forskel kanske?
Användarvisningsbild
av drawman
ÄRRet skrev:
kmi skrev:Fik det gjort på min XC70 MY08 D5 idag, syntes faktisk der er en del forskel.
Forskel? Tyvärr fixar inte min fantasi att översätta ordet. nulstilt antar jag betyder nollställt på svenska. Engelska för forskel kanske?
Det betyder skillnad på norska :wink:
Användarvisningsbild
av ÄRRet
kmi skrev:forskel = skillnad
Så svært er det heller ikke med dansk/svensk/norsk ;o)
Eller hur?! forskel = skillnad
Inte mycket som e likt...
Användarvisningsbild
av VolvoB20
opA skrev:
XC90_Executive skrev:En mätarfilm på V70 2,4D med Polestaruppgradering. Tror det är någon på forumet som har lagt upp den!
En liten reflektion på videon.. är de bara jag som tycker att accelerationen från 4:an till 5:an går lite långsamt ?
Ser ju knappt någon acc. överhuvudtaget när han går från 3:an till 4:an för att sedan vandra långsamt uppåt till 5:an ? :roll:

Men de kanske bara är jag som ser eller känner lite fel..
Accet upp till 100-120 hindras ju mest av bilens vikt, högre upp är det luftmotståndet som dödar accet.
Användarvisningsbild
av Racetwin2
Amli skrev:Är det någon som har uppgraderat sin D5 185hk med Polestar? Är det värt pengarna? Är det stor skillnad i prestanda? Alla kommentarer är av intresse.

Möjligt att det finns en tråd om detta, men jag kunde bara hitta ang. nya 205hk.
Hej! Jag har lagt upp ett diagram efter fråga från AndS mellan:

Den äldre D5:an med Polestar D5(185)(Polestar 205) MY08
vs
Den nya dubbelturbon D5(205) MY10

http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 2&start=20

Ser ut att vara fina prestanda jämfört med dubbelturbon minst sagt.
av AndS
Jag är nöjd med min Polestar diesel, framför allt orken som den nu har på 6:an vid landsvägskörning och acceleration, men min var ju 163hk från början.
Men visst blir man extra nöjd när man ser diagramet och 9.000 är trots allt mycket billiga hk och min är också typad med dem.
Luftkudde domkraft

Någon som provat luftkuddedomkraft 3delad oc[…]

Buckelteknik har vi haft bra erfarenhet av https[…]

Dämparna är samma som vanlig v60,är[…]

Sedan börjar den "bluddra" och ka[…]