Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Selcall
Hej!

VFrrr hva har dem gjort på din bil har dem endret noe eller er ljudet fortsatt kvar? Hva har du fått for beskjed at dem vil gjøre med dette?

Mvh
Selcall
av Vfrrr
Selcall skrev:Hej!

VFrrr hva har dem gjort på din bil har dem endret noe eller er ljudet fortsatt kvar? Hva har du fått for beskjed at dem vil gjøre med dette?

Mvh
Selcall

De säger att det ska utveckla en ny remspännare. Antar att det tar nåt år till :cry:
Sjukt trött på detta!
av Vfrrr
borstarmicke skrev:Lite nyfiken på hur en felaktig remspännare kan göra 2.4d till en skitmotor...
Trivs utöver skorrandet riktigt bra med draget o kraften i motorn i min bil.
Skorrande motor=skitmotor.
Naturligtvis skrivet i affekt. Är ju som du säger en mycket trevlig motor och bil i övrigt. Tyvärr så blir jag nu för tiden bara irriterad när jag kör den.
av Selcall
Hej!

Er enig med VFrrr at dette lyd gir bilen dårlig klang... Jag var veldig nøjd med den i vinter for då er ju ikke lyden der.... Jag regner med at det er slik:

1. Når AC er av så er det stort sett ikke lyd grunnet at remmen er mindre belastet.
2. Når AC går på blir remmen og dermed spennaren belastet så lyden kommer opp.

Vi får håpe på at dem kommer tilrette med dette. Jag har en gang tatt dette med importør til Norge og vurderer til å ta dette på nytt.

Selcall
av tassbonn
Vfrrr skrev:Volvo vet vad det är för fel.
Det är den nya typen av remspännare som gör att det låter. Ljudet finns på alla 2.4d men låter olika mycket.
Den gamla remspännaren var tyst men den havererade istället.
Inte konstigt att de överger denna skitmotor i årsmodell -11.
Var eller hur har du fått informationen om att Volvo vet att det är den nya remspännaren?
"Min" Biliaanläggning påstår att Volvo vet vad det är men att det har med AC-anläggningen att göra, nån typ av strömningsljud och inte själva remspännaren. Är fallet att det är remspännaren så är det ju klockrent, då fanns ju inte ljudet när du köpte bilen, så då får de bara se till att fixa eller ta till baks skiten! eller?
av Vfrrr
Min bil levererades med den nya remspännaren så ljudet har varit där från början.
De har testat med att sätta i den gamla typen av remspännare och då blev det tyst. Dock vågar de ju inte låta mig använda den då den kan gå sönder.
Användarvisningsbild
av Aresso
Är problemet åtgärdat till MY11 D3 eller kvarstår det? Har Volvo tagit tag i det?
Användarvisningsbild
av Spid3r
Jag har upplevt att det låter istället som... vad ska jag säga...om ni lyssnar på kylskåp så låter det i kupén på min bil, åkte med tekniken idag och han visste heller inte vad det är, vi öppnade huven och det låter från typ kompressorn..lite svårt att lokalisera exakt. Är detta ljud som upplevs?
av jarnsjua
jag har ju som sagt samma problem med min bil V70 2,4d 2010. felet är sjukt irriterande. jag får inget vettigt svar från volvo vad problemet egentligen är. dom säger att remmen är hårdare än 2009 års modell och att den skulle ge ett ljud.
upplever ni att ljudet uppträder mer när ni kör i regn? har ni fått hjälp av volvo och vad säger dom isåfall? motorn är ju kalasbra men hela upplevelsen sabbas ju av det här ljudet...

Jag har också ny på gång fr&arin[…]

ÅF GLT/Turbofjädrar?

VOC fram sänker inget, då får du […]

Hej Jag ser att det portproblemet har funnits l&au[…]

Är det någon som har den senaste MMM2 s[…]