Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Steff 99

Det verkar som om du har rätt. Efter att jag kört mycket kortsträckor ett tag dök fenomenet upp. Nu efter en lite längre körning känns bilen som vanligt igen. Verkar också som att motorn drar bäst om man inte trycker gaspedalen direkt mot durken, konstigt iofs.

/H
av Steff 99
Henry_Fågeljazz skrev:Steff 99

Det verkar som om du har rätt. Efter att jag kört mycket kortsträckor ett tag dök fenomenet upp. Nu efter en lite längre körning känns bilen som vanligt igen. Verkar också som att motorn drar bäst om man inte trycker gaspedalen direkt mot durken, konstigt iofs.

/H
Jag tycker det är konstigt att man inte beskriver i instruktionsboken hur bilen reagerar när partikelfiltret regenererar , men effekten blir att bilen tappar orken och förbrukningen ökar.
Jag hade en BMW diesel innan och där gick lådan in i sportläge , mao så ändrades varvtalet när den växlade och bilen reagerade att gå mycket "hårdare" i motorn men där var det inte så märkbart att även orken försvinner

..eller att kabeln tlll endera ABS-givaren på[…]

Hej har bytt handbromsbackar och wirar på e[…]

Om tändlås är kasst ?

Vad är symtomen om tändlåset ä[…]

Hej Killen som hjälpt mig har beställt […]