Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av LOTEZ
opA skrev:Jag måste bara fråga.. menar du 7900 kr för 4 fjädrar, 4 dämpare och montering på Volvo ?! Låter fruktansvärt billigt (?!)

Ska själv sänka min bil om 2 veckor och där kostar bara fjädrar från H&R + montering 3800 kr ( och detta är ändå billigt p.g.a lite rabatt och en bra firma som gör det ) .. och dämpare brukar ju ändå kosta några tusen kronor STYCK.

Du får gärna klargöra för mig.. :)

Priset stämmer
av DavSan
Ja, priset stämmer om man skall tro den säljare jag talade mid i telefon på Billia i Stenungsund.
Tycker också att det låter relativt billigt. Hoppas det äe bra grejer bara och att ngn som utfört denna
sänkning kan dela med sig av egen erfarenhet.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Snygga på en Svart V70II. Är ju inte helsvarta....

Bild
Användarvisningsbild
av opA
Petzzon skrev:Tack för hjälpen med bilden tyckte jag gjorde rätt......
Lugnt ! :)
Högerklickar du på bilden och "Visa bild" får du upp den riktiga bild-länken.. tog mig ett tag innan jag hittade detta sätt. :mrgreen:
av DavSan
Petzzon. Dem är riktigt fina de där König fälgarna.
Hur snyggt är det egentligen på din polares bil? Är det Riktigt jävla snyggt eller?=)
Har han originalchassi eller har han sänkt sin bil? Fixar du bild så är jag otroligt tacksam!
av Petzzon
DavSan skrev:Petzzon. Dem är riktigt fina de där König fälgarna.
Hur snyggt är det egentligen på din polares bil? Är det Riktigt jävla snyggt eller?=)
Har han originalchassi eller har han sänkt sin bil? Fixar du bild så är jag otroligt tacksam!
Är nog inte sänkt vill jag minnas. Bild kan bli svårt bor 50 mil ifrån varandra sen är det fortfarnde vinterdäck som gäller.
Testa fälgprovaren på http://www.specialfalgar.se
Användarvisningsbild
av Guru
DavSan skrev:Angående fälgar 108/5 som både nyare V70II och äldre v70n har... Jag har förstått att det ej passar
att skifta där i mellan och att det beror på två olika ET, eller?
Nej, det är olika navhål. V70N har 65mm nav och V70II 63,5mm. Det finns ju navringar men eftersom du ska köpa nya fälgar så borde du leta efter några som passar direkt.
DavSan skrev:Vad är det isf för ET som gäller på den nya v70II, så man inte går på en blåsning från försäljaren.
Hur breda får däcken förresten vara? Antar att de tar i hjulhuset när man ger fult rattutslag om de är för breda?
V70II har ET 55mm och V70N 49mm. Hur breda de FÅR vara är svårt att svara på. Men det sitter 245/40-18" från fabrik och 245 borde räcka till även på 19-20". På XC70II monteras det även 19" från fabrik men då med 235/45-19". Har dock bilen inte 245 från fabrik behöver du utslagsbegränsare. Har för mig att det i fabrik finns tre olika styrväxlar beroende på 205/225/245-däck. Allt för att minimera svängradien.
Flödar förgasare

Kan vara själva flottören som är f&[…]

Hade samma problem och fungerade prima! Tack och b[…]

Luftfjädring gör underverk med bilen, sk[…]

Problemet är att seriösa verkstäder[…]