- sön 28 feb 2010, 14:50
Jag hade lätt valt svartmetallic, visst ser den lite solkig ut ibland, men den ser åtminstone inte ut som ett välanvänt dasspapper vilket vita tenderar att göra efter några dagar i slasket. Dessutom undrar jag hur lätt det är att hålla ordning på alla små asfaltsprickar på en vit bil.
Slutsats: Har man en timme över om dagen, välj en vit bil.
P1800 skrev:Svart lack är klassikt snyggt. Det är också lätt att behålla bilen i gott skick.Har precis gråtit blod över en guldmetallic (SAAB), kom ungefär 10 meter från tvätthallen igår, sedan den var lika j-vlig som innan - Det beror absolut på vilken kulör av "guld" man väljer. Hade en gång i tiden en BMW med ljusgrön metallic - helt suverän, den såg lika "bra" ut efter 2 år utan tvätt.
Rent praktiskt sett är en ljus metalliclack att föredra Favorit färgerna för att hålla bilen skenbart ren är
+ Guldmetallic (helt outstanding)
+ Ljusblå - men det finns nog inte längre på V70?
+ Silver - snyggt och tidlöst.
Jag hade lätt valt svartmetallic, visst ser den lite solkig ut ibland, men den ser åtminstone inte ut som ett välanvänt dasspapper vilket vita tenderar att göra efter några dagar i slasket. Dessutom undrar jag hur lätt det är att hålla ordning på alla små asfaltsprickar på en vit bil.
Slutsats: Har man en timme över om dagen, välj en vit bil.

- By Matsand