- sön 21 feb 2010, 10:14
Det är därför jag säger att V70 FWD inte är bra i snö.
Man kan ju fundera över hur man tänkt på Volvo när man konstruerade detta.
Någon nämde att bilen kan dö när antispin kopplar in, jag har också fått en känslan att motorn stryps så mycket att den tappar orken totalt och jag blir stående istället för hjälpt upp i backen.
Det har inget med däckbredden att göra eftersom bilen har tappat orken och står still utan att spinna.
Jag trodde först att det hade med däcken att göra , men efter att ha testat med smalare däck och samma fenomen uppkom så tror jag att det är antispinnen som är boven i dramat.
Kristian6 skrev:Enig med AndS. Jeg kjører endel taxi med V70, og på dager som det snør mye, så kjører jeg alltid med antispinn utkoblet. Mye bedre å ha kontrollen selv, og unngå at motoren bremser for mye når antispinn`en jobber.Detta är den upplevelsen jag också har ..antispin hjälper inte utan skälper istället...
Det är därför jag säger att V70 FWD inte är bra i snö.
Man kan ju fundera över hur man tänkt på Volvo när man konstruerade detta.
Någon nämde att bilen kan dö när antispin kopplar in, jag har också fått en känslan att motorn stryps så mycket att den tappar orken totalt och jag blir stående istället för hjälpt upp i backen.
Det har inget med däckbredden att göra eftersom bilen har tappat orken och står still utan att spinna.
Jag trodde först att det hade med däcken att göra , men efter att ha testat med smalare däck och samma fenomen uppkom så tror jag att det är antispinnen som är boven i dramat.
Volvo XC60 AWD MY 11B Polestar 225hk 460nm