Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Halvmas
erc skrev:
Motortypsemblemet kan väljas bort vid fabriksbeställning. Kostar ingenting. Modellbeteckningen kan inte väljas bort på samma sätt - men kan såklart tas bort medelst värmepistol.
Om man ska göra det själv så se till att vara försiktiga med detta då det är ny lack man ger sig på. Vid minsta tveksamhet så låt verkstaden göra det. Emblemen kan även tas bort med fisketråd som man drar bakom skylten och "skär" av tejpen den sitter med. Sen kommer men enkelt åt och kan ta bort kvarsittande klister.
av Tobbev
Jag bytte huvemblem på min tidigare 9-5'a. Skar bort den gamla med fiskelina som du säger Halvmas. Funkade kanon. Tog bort kvarvarande klister med T-röd (vet dock inte om det är någon fara med det på en ny bil (nylackad).
Användarvisningsbild
av Variosboy
Lacken på en bil blir aldrig bättre och tåligare än den dagen du hämtar bilen i hallen. Så att ta bort emblemen är bara lättare ju nyare bilen är!
av Amli
Diesel5 skrev:Säg bara åt ÅF att dom tar bort dom! Kolla min garagetsida så ser du hur det ser ut när man har tagit bort alla dom där hemska bokstäverna =)
Riktigt fin bil :-)-)
Men jag tycker nog att det nästan blir lite för kalt utan just Volvo texten. Smaken är som baken.. ;-//
av RCE
Diesel5 skrev:Säg bara åt ÅF att dom tar bort dom! Kolla min garagetsida så ser du hur det ser ut när man har tagit bort alla dom där hemska bokstäverna =)
Såg riktigt bra ut :wink:
Användarvisningsbild
av SvenB
Snyggt
av RCE
Ja, riktigt snyggt faktist
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 18