- lör 13 feb 2010, 19:07
#378652
fast lite kan jag hålla med B20 om att det går att gasa sig ur det. Jag kör ofta med vilt blinkande sladdtriangel vid omkörningar och över snösträngar på vinterväg. Ovant i början men.....Lite som B20 skriver så är det bara att stå på för inget händer även om den känns lite slirigare än t.ex. V70N. Det handlar inte om att jag kör vårdslöst utan mer om att turbomotorn matar på så bra och det krävs inte mycket innan jag som bara har framhjulsdrift tappar greppet. Konstigt nog hade jag inte dessa problem med min förra bil......2,0F :lol:
Om man tar den gamla V70N som var/är en mycket mer framtung bil och kan i det avseendet jämföras mer med A6:an.
Men V70II är en kanonbil ändå. Om jag sammanfattar mina erfarenheter av de olika jag haft så har den tagit stora kliv framåt i premiumkänsla och just väghållning/chassiebeteende. Å andra sidan så har den tagit kliv bakåt i kvalitet på: stereon (standard är numera en katastrof men även ex high performance är sämre), torkarna fryser, spolarna spolar för lågt :lol: , tanklocket fryser ibland, dörrhandtagen fryser ibland, klämskyddet för fönsterhissen ballar ur ibland. WRG speglarna verkar vara bortrationaliserade eller så har jag blivit blåst då de skitar ner sig värre än tidigare? De sista sakerna är inte lika viktiga men ändå irriterande. Fast jag värderar chassiet och interiören mer så det överväger med råge det andra.
En sak jag kom på som kan göra skillnad är att Audis 4WD system kanske griper in fortare än Volvos? Förr var det iaf så att du var tvungen att ha rejält med hjulspinn fram på Volvon innan 4WD kopplades in. Kanske är det inte så nu men det kan vara en förklaring mot Audin.

Om man tar den gamla V70N som var/är en mycket mer framtung bil och kan i det avseendet jämföras mer med A6:an.
Men V70II är en kanonbil ändå. Om jag sammanfattar mina erfarenheter av de olika jag haft så har den tagit stora kliv framåt i premiumkänsla och just väghållning/chassiebeteende. Å andra sidan så har den tagit kliv bakåt i kvalitet på: stereon (standard är numera en katastrof men även ex high performance är sämre), torkarna fryser, spolarna spolar för lågt :lol: , tanklocket fryser ibland, dörrhandtagen fryser ibland, klämskyddet för fönsterhissen ballar ur ibland. WRG speglarna verkar vara bortrationaliserade eller så har jag blivit blåst då de skitar ner sig värre än tidigare? De sista sakerna är inte lika viktiga men ändå irriterande. Fast jag värderar chassiet och interiören mer så det överväger med råge det andra.
En sak jag kom på som kan göra skillnad är att Audis 4WD system kanske griper in fortare än Volvos? Förr var det iaf så att du var tvungen att ha rejält med hjulspinn fram på Volvon innan 4WD kopplades in. Kanske är det inte så nu men det kan vara en förklaring mot Audin.
Senast redigerad av 1 Racetwin2, redigerad totalt 0 gånger.
http://www.garaget.org/Racetwin2
The S rides low on fat noisy tires. It has a harsh, bone breaking ride that jiggles your jowls and rattles the trim. It is as loud and as uncomfortable as Rod Stewards leopard skin disco trousers - Jeremy Clarkson
The S rides low on fat noisy tires. It has a harsh, bone breaking ride that jiggles your jowls and rattles the trim. It is as loud and as uncomfortable as Rod Stewards leopard skin disco trousers - Jeremy Clarkson