- fre 05 feb 2010, 16:41
Variosboy skrev:Oj här också..har tydligen läst och tolkat aningen fel, o inte bara här...men men..Steff 99 skrev:Efterssom det inte var ditt inlägg jag svarade på, utan det som stod OVANFÖR mitt svar så blir den här citeringen du gjorde helt uppåt väggarna! :DVariosboy skrev:Då är det ju framhjulsdriften som är fel för dig, inte bilen i sig själv..Jag har kört framhjulsdrivet minst 100.000 mil ,jag har tävlat med framhjulsdrivet visserligen med ett antal SAAB V4 en gång i tidernas begynelse, men ok det kan vara så att det är fel på mej.
Oavsett detta är en bakhjuldriven bil med moderna antispinn och antisladd system bättre, för de styr dit man vill, V70 är inte bra, den plogar och vill gå rakt fram.
Även i slasksträngar är den också oberäknelig vart den skall ta vägen.
Man kommer inte upp i backar där alla andra kommer upp.
Men har man ingen erfarenhet av andra bilar än Volvo V70II så kan man kanske tycka att det är det bästa som finns i snö, men låt säga så här...då har man fel...men en V70 med AWD då är den en helt annan bil, en vinterbil !
Jag är besviken på hur V70 II uppträder i halka , jag trodde det var fel på mina däck (se annan tråd)
men efter att ha testat andra V70II med andra däckfabrikat var det bara att konstatera att dessa var exakt lika dåliga eller bra beroende på vilka krav man har.

Volvo XC60 AWD MY 11B Polestar 225hk 460nm