- fre 22 jan 2010, 11:56
Igår funkade turbon ett tag, fick tryck, sen när jag släppte gasen lät de som en dumpventil :D
Moderator: Moderatorer
greenbay skrev:Är det inte dags att kolla upp vad som är felet?Det är väl väldigt viktigt att fixa felet så det inte kommer in skit i motorn??
Att ett laddrör hoppar av är ganska vanligt. Har även varit med om att intercoolern har spruckit, men då går den "bara" svagare, troligen är det en slang som lossat på din bil.
/greenbay
ThomasT skrev:Bilen är i en verkstad i detta nu upphissad, och dom kollar på den!greenbay skrev:Är det inte dags att kolla upp vad som är felet?Det är väl väldigt viktigt att fixa felet så det inte kommer in skit i motorn??
Att ett laddrör hoppar av är ganska vanligt. Har även varit med om att intercoolern har spruckit, men då går den "bara" svagare, troligen är det en slang som lossat på din bil.
/greenbay
.
CarMan skrev: hördes det en smäll i samband med att felet framträde första gången? om så är fallet så har du en lång längsgående spricka i plast röret som ligger undet motorn (mellan turbo & intercooler)CarMan (eller om någon annan vet): Verkar inte vara ett helt ovanligt fel. Vet du om det finns en bättre variant av detta rör numera eller är det en likadan man sätter i ? Min (v70 D5 2008) är nämligen upphissad på verkstad just nu och man har konstaterat att detta rör är sprucket.
Råttapan skrev:Hallo! Jag har samma problem, vet någon om det kan skada bilen omSkulle inte kört långt med detta då luften läcker ut men datorn matar på med "samma" mängd bränsle så kommer du att fylla partikelfiltret rätt snabbt utöver att bilen är orkeslös och kan vara snudd på farlig beroende på trafiksituation
Man skulle köra långt me detta problemet?
Måste använda den tidigt imorgon
Låter ju nog som lagerljud och om det inte t[…]
Om du orkar kan du leta i sprängskisserna p&a[…]