Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av greenbay
Är det inte dags att kolla upp vad som är felet?
Att ett laddrör hoppar av är ganska vanligt. Har även varit med om att intercoolern har spruckit, men då går den "bara" svagare, troligen är det en slang som lossat på din bil.
/greenbay
Användarvisningsbild
av ThomasT
greenbay skrev:Är det inte dags att kolla upp vad som är felet?
Att ett laddrör hoppar av är ganska vanligt. Har även varit med om att intercoolern har spruckit, men då går den "bara" svagare, troligen är det en slang som lossat på din bil.
/greenbay
Det är väl väldigt viktigt att fixa felet så det inte kommer in skit i motorn??

.
ThomasT skrev:
greenbay skrev:Är det inte dags att kolla upp vad som är felet?
/greenbay
Det är väl väldigt viktigt att fixa felet så det inte kommer in skit i motorn??

.
Bilen är i en verkstad i detta nu upphissad, och dom kollar på den!
Så snart får jag reda på va de kan va..
Men troligtvis en slang som åkt ur..
Nu har jag svaret.

De satt tydligen någon plastring vid turbon och slangen, den hade gått av, så att slangen hade åkt ur...

Skööönt att de inte va nått allvarligt.

Tack för alla svar

Mvh Madde
av Moody
CarMan skrev: hördes det en smäll i samband med att felet framträde första gången? om så är fallet så har du en lång längsgående spricka i plast röret som ligger undet motorn (mellan turbo & intercooler)
CarMan (eller om någon annan vet): Verkar inte vara ett helt ovanligt fel. Vet du om det finns en bättre variant av detta rör numera eller är det en likadan man sätter i ? Min (v70 D5 2008) är nämligen upphissad på verkstad just nu och man har konstaterat att detta rör är sprucket.

Hördes en "tjoff" (dov smäll) ute på motorvägen och efter det var allt turbotryck borta.
Användarvisningsbild
av gooose
Råttapan skrev:Hallo! Jag har samma problem, vet någon om det kan skada bilen om
Man skulle köra långt me detta problemet?
Måste använda den tidigt imorgon
Skulle inte kört långt med detta då luften läcker ut men datorn matar på med "samma" mängd bränsle så kommer du att fylla partikelfiltret rätt snabbt utöver att bilen är orkeslös och kan vara snudd på farlig beroende på trafiksituation

//Gooose

Är en svets diffad låda på den o […]

Låter ju nog som lagerljud och om det inte t[…]

Låg räckvidd Volvo ex30

Jag tror också att allt är precis som d[…]

Om du orkar kan du leta i sprängskisserna p&a[…]