Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Enligt reklambladet är det D5 som får minsta ökningen jämfört med original men det kostar lika mycket att uppgradera. Frågan är hur mycket man märker av en ökning från 420Nm till 460Nm? BSR ger väl 520 Nm, men det vågar jag mig inte på. Det kan bli en dyrköpt glädje.

På Polestars webbplats står det att de nya effekt- och momentnivåerna ännu inte är fastställda. Hur går det ihop med att prestanda presenteras i reklamblad? Borde inte Polestar ligga först i kön när det gäller lanseringen av en ny produkt?

undrar

Henry
Senast redigerad av 2 Henry_Fågeljazz, redigerad totalt 0 gång.
av swemax
Är kanske ett (effektivt?) sätt att styra över frågor etc. till sina återförsäljare?
gages skrev:
Är det det här reklambladet du har fått hem?

http://www.bilia.se/EPiUpload/sv/Worksh ... Folder.pdf
Ja Askr och man känner sig som vinnare med 62 hk extra. Jag har 163 hästars AWD dubbelturbo, men än så länge bara 340Nm.
Men om du har en XC70 II 2.4D AWD MY10, så har du 163hk 420Nm. Håller med om att det är anmärkningsvärt om detta skulle stämma, då man totalkapar alla möjligheter att sälja D5 i XC60 och XC70.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
plasmagunnar skrev:
gages skrev:
Är det det här reklambladet du har fått hem?

http://www.bilia.se/EPiUpload/sv/Worksh ... Folder.pdf
Ja Askr och man känner sig som vinnare med 62 hk extra. Jag har 163 hästars AWD dubbelturbo, men än så länge bara 340Nm.
Men om du har en XC70 II 2.4D AWD MY10, så har du 163hk 420Nm. Håller med om att det är anmärkningsvärt om detta skulle stämma, då man totalkapar alla möjligheter att sälja D5 i XC60 och XC70.
Det ligger ju massor av XC60 beställningar inne har jag sett med leveranser under våren. Alla som har går och väntar på D5or borde ju stoppa sina ordrar direkt. och gå på 163 istället.

Med Polestars system kan detta göras både på nya bilar innan leverans
av Askr
Jag är en av dom som har en XC60 2,4D awd som skall levereras nu under våren så det är bara att hoppas på att det här stämmer! :D Vore skönt då jag har varit lite osäker på om jag inte skulle ha valt en D5a istället.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
XC90_Executive skrev:Där hade man kunnat spara skatt, inköpspris och förmånsvärde.....

Om det nu stämmer! :roll:
Fattar inte riktigt att Volvo/Polestar gör så. De måste ju ha sålt sin sista D5a nu, kan de verkligen vara så dumma på marknadsavdelningen ??????
VolvoB20 skrev:Fattar inte riktigt att Volvo/Polestar gör så. De måste ju ha sålt sin sista D5a nu, kan de verkligen vara så dumma på marknadsavdelningen ??????
Ja, det låter helt otroligt korkat! ?:-/
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 17
Byta Oljeledning Turbo D4164T

Jag är i samma läge. Hur gjorde du?

Laddtrycksventil blir jättevarm

Nej det har jag inte kollat! Ska kolla det! Men d&[…]

Det brukar samlas en massa "bös" (l[…]