Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av supersonic
Steff 99 skrev:
supersonic skrev:
Amli skrev:Vilka fälgar? För en ganska hygglig peng får du RIKTIGT snygga 20". Och det gör bilen VÄLDIGT mycket snyggare än de 18" som är standard.
Mmm... Kostar "bara" 9500 kronor. :) Men den blir riktigt mycket stötigare med 20", vill ha fortfarande ha komfort!

Får se, kanske köper 19"-20"-fälgar sen i efterhand
Man får inte mycket till däck o fälg för 9.500 om man skall köpa i efterhand, möjligtvis en fälg+däck om man skall ha 20"
Självklart!
Användarvisningsbild
av opA
Finns ingen tvekan om att du ska ha minst HP-ljud :)

Efter att ha hyrt määängder med V50 innan jag köpte min så levde jag på "billigaste"-stereon.. snacka om förändring av ljudbilden när man fick High performance :)
Användarvisningsbild
av supersonic
opA skrev:Finns ingen tvekan om att du ska ha minst HP-ljud :)

Efter att ha hyrt määängder med V50 innan jag köpte min så levde jag på "billigaste"-stereon.. snacka om förändring av ljudbilden när man fick High performance :)
Detta väckte ju känslor som jag misstänkte :lol:

Tror iofs att standardsstereon eventuellt är bättre än standardditon i V50. :D
Användarvisningsbild
av Appel
supersonic skrev:

Utan att veta i detalj så anger Volvo exakt samma information på alla 3 stereovarianter i både V50 och XC60, så jag tror att jag vågar påstå att det är exakt lika dålig standardstereo i XC60 som standardstereon i V50.
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Jag tycker att du ska lägga till minst Teknikpaket 1. Så får du High Performance (MYCKET bättre än standard + USB-uttag) och PCC (keyless). Jag tycker att den är absolut snyggast med 20" fälgar och tonade rutor också. Så kanske Herggårdsvagnspaketet också?
av Steff 99
supersonic skrev:

Lyssnar du bara på "dagens eko" och nyheterna så duger standard stereon, vill du lyssna på lite musik så är HP ett måste, men även den har inget vidare ljud, lite transistorradio känsla.
av ewa
Hej. När jag fick värderat min v70 på Bilia så värderade de bilen mer för att det fanns HP stereo i den. Sen är det lättare att lyssna om man är fler i bilen, i och med att HP har fler högtalare. Ljudet sprids från flera punkter. Valde själv teknikpaketet i den beställda xc60 R.
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Jag tog Teknikpaket 2 + sub. Jag tycker att det låter grymt bra! Eller ja, jag har ju inte fått min bil än, men jag har lyssnat på det innan i XC60. Har Premium Sound i både S80in och C70in och det är ett fantastiskt system enligt mig.
Användarvisningsbild
av Appel
Jag tror att det finns åtskilliga trådar om skillnader mellan standard, HP samt PS-stereo. Söker man lite här på forumet så finns det i princip bara missnöje över standard-stereon. Om man med "berått" mod väljer den vid nyköp av en bil för flera hundratusen så kommer vi säkert vara flera stycken här som kommer att bevaka dina inlägg efter att du har fått bilen, och risken att det blir "vad var det vi sa" är stor!! :D

Nivån HP utan Sub är helt ok, med Sub är den riktigt bra! PS är kanske lite överkurs, PS med sub kan man köpa en skaplig beg-bil för, men bra ljud kostar!!
Användarvisningsbild
av supersonic
Återkommer om hur det går, ska lägga en beställning under kommande vecka. Alla tillval är inte spikade än! :D
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8

Inga problem så länge skarvningarna &au[…]

Prestige Performance

Hej. Undrar bara kort om någon här vet […]

Även bilar som inte har elmotor är tunga[…]

Amerikanare är de största exponenterna[…]