Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Henry_Fågeljazz
Jag är inte ute efter funktionens kvalitet, utan det faktum att panelen innehåller knappar med texten "Phone" trots att det inte finns någon telefon installerad, varken blåtand eller vanlig GSM.

Det känns inte rätt att ha en extra dosa när panelen är "klar" för blåtand.

Det är ju lite Amazon -extraljus-panel-känsla- :(

Hälsningar

Henry
Användarvisningsbild
av Guligan
Det låter ju märkligt om du har en knapp som står Phone på om du inte har telefon eller blåtand??
Användarvisningsbild
av Henry_Fågeljazz
Guligan: Jag antar att det är bara mjukvara som behövs. Knapparna finns ju. Förutom att mikrofon måste till på något sätt. Att det behövs en extra panel när knapparna inte finns är självklart.
av Psyko
Henry_Fågeljazz skrev:Guligan: Jag antar att det är bara mjukvara som behövs. Knapparna finns ju. Förutom att mikrofon måste till på något sätt. Att det behövs en extra panel när knapparna inte finns är självklart.
Som jag skrev tidigare har Volvo valt att använda samma panel på alla bilar,oavsett Phone eller inte.

Det går inte eftermontera fabriksblåtanden, det finns helt enkelt ingen mjukvara för det.
av Lazy
XC90_Executive skrev:
Ynot skrev:Hade fabriksmonterad blåtand via radioknapparna i min gamla bil, men den eftermonterade blåtanden från volvo är många klasser bättre och inte så mycket dyrare.
Vad gör den eftermonterade bättre?! :roll:

Jag tycker att den fabriksmonterade blåtanden jag har i min MY09 C70N funkar helt suveränt bra. Den har ju t.ex röststyrning också!
Hade ingen röststyrning i gamla bilens blåtand (fick använda radioknapparna/telefonknapparna), gillar därför allt detta med röststyrda menyer som: meddelande om den uppringandes id, konferenssamtal, sömnlöst mobilitet, stänger automatiskt av/på ljud från radio/navigator vid samtal och lagrar 50st tel. i kontaktlistan.
Men finns dessa funktioner i den fabriksmonterade blåtanden idag så är det ju kanon :lol:
Senast redigerad av 1 Lazy, redigerad totalt 0 gånger.
av Lazy
Henry_Fågeljazz skrev:Jag är inte ute efter funktionens kvalitet, utan det faktum att panelen innehåller knappar med texten "Phone" trots att det inte finns någon telefon installerad, varken blåtand eller vanlig GSM.

Det känns inte rätt att ha en extra dosa när panelen är "klar" för blåtand.

Det är ju lite Amazon -extraljus-panel-känsla- :(

Hälsningar

Henry
Som jag också sagt tidigare så gick det inte att efterbeställa fabriksmonterad blåtand, det enda alternativet var att eftermontera med en liten dosa på panelen och det stör mej inte det minsta och sen att den är enkel att använda gör inte saken sämre :lol:
Användarvisningsbild
av AndersP
Är det nån som har en länk till instruktionsboken som visar hur man röststyr ?
av Lazy
AndersP skrev:Är det nån som har en länk till instruktionsboken som visar hur man röststyr ?
Om du har fabriksmonterad blåtand med röststyrning som "XC90_Executive" borde det väl följa med instruktionsboken?
Jag har eftermonterad med dosa och fick då med en separat instruktionsbok.
Lagning av mindre lackskador

Nu beror mitt uttalande en del på hur stora/[…]

Volvo Assistans - och sedan?

Gäller det här Volvo allmänt eller […]

Det är ju då en före detta sugis s[…]

Vi som beställt nya XC60

Har oxå beställt en XC60, hur lån[…]