- tor 07 jan 2010, 21:06
#363095
opA skrev:~Kalle~ skrev:Med dieselvärmaren är motorn i princip uppe i driftstemp redan när du startar. Med Volvos elvärmare är tempen i botten. Synd att ni inte har en tempmätare och kan se skillnaden :???:
Om jag haft på min elvärmare i 5-6 timmar i dessa väder så kommer den upp i "driftstemp" bara jag kör upp & bort från parkeringen.. så om det är bättre än att det går åt diesel och batteri.. ptja ? 
Tja, särskillt med tanke på att Sverige importerar en massa fossil el nu när det är så kallt och sossarna stängt ett fullt fungerande kärnkraftverk...
Volvo XC60 -25 T6 AWD Laddhybrid, Plus, HUD, HarmanKardon, 360 P-kamera, Akustikrutor, Drag, Dark
Tidigare:
Volvo XC60 -16 D4, Aut., Sum Bus. PRO, Driv.Supp pkt, Last pkt, VOC värme pkt, PS+sub
Volvo V70 II -10 2.4D, Aut., Sum, Driv.Supp pkt, Herrg. pkt, Teknik pkt, RTI
Volvo V70 N -04 D5, Aut., Business++, RTI
Vovlo V70 -99 GLT, Aut, Greyline