Diesel5 skrev:Körde en XC60 2,4D R-design igår i Sälen hos volvos showroom.... Motorn är gemtemot våran D5a seg och måste varvas mer för att det ska röra på sej! Inredningen kändes fräsch och man sitter ju väldigt bra i baksätet gemtemot V70n dock gillar jag inte att ha ljust skinn på dörrarna men det är ju en smaksak. Bagageutrymmet a´la Audi är ju inte speciellt stort med tanke på den sluttande bakluckan som tar bort mycket plats om man t.ex ska ha någonting högt typ en hundbur med sig. Bilen vi provade var utrustad med back-kamera och det ångrar jag att vi inte köpte till våran! Var ju en barnlek att fickparkera med den trots den höga bakänden som tar bort den mesta sikten bakåt... Överlag så tyckte jag att XC60 var en trevlig bil, kändes väldigt sportig med R-design men kände fortfarande att vi gjorde rätt som köpte en v70 =) Och angående railsen som inte verkar finnas i silver så finns det ju ett smart knep att få en bil som ser lite lägre ut och de e ju att beställa den utan rails....
Om du vill provköra den så kommer den att finnas i Lindvallen. Sälen hela vintern alla dagar 11-18 tror jag att det var....
Tack för infon!
Har tänkt köpa till Polestars trim när det kommer under 2010 vilket säkert gör den lite rappare :)
Tycker, precis som du, att det inte ser speciellt bra ut med ljust skinn på dörrsidorna.
Kändes den väldigt stötig med R-design chassit?
Hur var styrningen? Var den lätt vid låga hastigheter, typ när man parkerar osv.
Stämmer det att nerderdelen inte är i samma lack som övriga bil och så som det är på tex v70 R osv?
Om man tittar på närbilder verkar det vara lackad plast.
Jag undrar lite över hur stötigt det blir att välja till 20" däcken. Först var jag inne på att använda medföljande 18" och sätta på vinterdäck och sedan köpa nya 20" separat. Men det blir så fruktansvärt dyrt. Eftersom det bara kostar 9000 kr för att få 20" original så blir det nog det alternativet. De ser ändå ganska bra ut :)
Hade varit trevligt att provköra men är lite långt till lindvallen :)
Gott nytt år!