Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Steff 99
XC90_Executive skrev:20" är ett måste! Standardfälgarna på R-design som är 18" ser jättesmå ut. Jämför med bilen ovan som har 20"...

Bild

20" kostar 9500kr extra (från fabrik). Vilket är väldigt lite jämfört med vad det kostar att köpa till t.ex "Achilles" (tvåfärgade 19") i efterhand.
Självklart skall det vara 20" det blir en bil med en helt annan harmoni, 18" ser ut som skottkärrehjul.
av Amli
9500:- extra för 20"!? Då finns det väl inte ens någon anledning till att ens överväga. Köp!! Det är riktigt bra pris. Dom var dessutom riktigt fina.
Märkligt att det inte är silver rails på R-design. Det hade som sagt gjort sig bättre gentemot de andra detaljerna på bilen.
Användarvisningsbild
av Funk
XC90_Executive skrev:
Funk skrev:Jodå det har levererats ett par R-design
Är du säker på det?

Tänkte isåfall hur det kan vara möjligt. Jag beställde samma dag som den kom in i best.programmet och jag ska hämta min i mars (i bästa fall...). D5 awd R-design med alla tillval.
Jodå, även om dom är väldigt få så finns dom. Troligen så är det just din kombination som det är längst väntetid på, många som vill ha den..
En kollega har lagt en beställning på en likadan i slutet på december och får troligen leverans sent i maj.
Den som jag kört är en Passion Red DRIVe med mörkgrå inredning (momentum, hgvpaket och elstol). Jämfört med den vanliga DRIVe så är den betydligt trevligare att köra, bättre väghållning och skönare stolar. Personligen stör jag mig på kromlisten under rutorna, jag tycker den skulle varit svart...

/Thomas
av Amli
Funk skrev: Jämfört med den vanliga DRIVe så är den betydligt trevligare att köra, bättre väghållning och skönare stolar.

/Thomas
Då måste den, för biltypen, vara väldigt fin och tajt att köra! Jag tycker att XC60 bara med standard chassi och utan Four-C chassi ligger väldigt fint på vägen. Grymt! :-)-)
Användarvisningsbild
av Funk
Tja, en DRIVe med 17" gör ingen glad enligt mig vad det gäller väghållningen, men R:en med 18" och troligen en annan chassiesättning känns helt OK. Undrar om inte stolarna är lite annorlunda skålade också..., men jag kanske minns fel.
Jag gillar dock 175-hästarn med manuell låda och Fwd riktigt skarpt. Det är riktigt bra klipp i den ganska snåla kombinationen.

/Thomas
Användarvisningsbild
av Diesel5
Körde en XC60 2,4D R-design igår i Sälen hos volvos showroom.... Motorn är gemtemot våran D5a seg och måste varvas mer för att det ska röra på sej! Inredningen kändes fräsch och man sitter ju väldigt bra i baksätet gemtemot V70n dock gillar jag inte att ha ljust skinn på dörrarna men det är ju en smaksak. Bagageutrymmet a´la Audi är ju inte speciellt stort med tanke på den sluttande bakluckan som tar bort mycket plats om man t.ex ska ha någonting högt typ en hundbur med sig. Bilen vi provade var utrustad med back-kamera och det ångrar jag att vi inte köpte till våran! Var ju en barnlek att fickparkera med den trots den höga bakänden som tar bort den mesta sikten bakåt... Överlag så tyckte jag att XC60 var en trevlig bil, kändes väldigt sportig med R-design men kände fortfarande att vi gjorde rätt som köpte en v70 =) Och angående railsen som inte verkar finnas i silver så finns det ju ett smart knep att få en bil som ser lite lägre ut och de e ju att beställa den utan rails....

Om du vill provköra den så kommer den att finnas i Lindvallen. Sälen hela vintern alla dagar 11-18 tror jag att det var....
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Diesel5 skrev:Och angående railsen som inte verkar finnas i silver så finns det ju ett smart knep att få en bil som ser lite lägre ut och de e ju att beställa den utan rails....
Det går inte! :wink: Railsen är inte som på XC70 och XC90 där dom sticker upp, utan det är bara lite, lite som sticker upp ovanför karossen.

Har du RTI i V70in förresten? Då kan man lägga till back-kamera för ca 8500kr. XC60 är den enda Volvomodellen där det går att beställa det från fabrik.
Användarvisningsbild
av Diesel5
XC90_Executive skrev:
Diesel5 skrev:Och angående railsen som inte verkar finnas i silver så finns det ju ett smart knep att få en bil som ser lite lägre ut och de e ju att beställa den utan rails....
Det går inte! :wink: Railsen är inte som på XC70 och XC90 där dom sticker upp, utan det är bara lite, lite som sticker upp ovanför karossen.

Har du RTI i V70in förresten? Då kan man lägga till back-kamera för ca 8500kr. XC60 är den enda Volvomodellen där det går att beställa det från fabrik.

Nehe då går inte det =(

Nej vi har inte RTI så det blir nog en rätt dyr affär att byta det men det får bli på nästa bil :-)-)
av danielschlicht
Diesel5 skrev:Körde en XC60 2,4D R-design igår i Sälen hos volvos showroom.... Motorn är gemtemot våran D5a seg och måste varvas mer för att det ska röra på sej! Inredningen kändes fräsch och man sitter ju väldigt bra i baksätet gemtemot V70n dock gillar jag inte att ha ljust skinn på dörrarna men det är ju en smaksak. Bagageutrymmet a´la Audi är ju inte speciellt stort med tanke på den sluttande bakluckan som tar bort mycket plats om man t.ex ska ha någonting högt typ en hundbur med sig. Bilen vi provade var utrustad med back-kamera och det ångrar jag att vi inte köpte till våran! Var ju en barnlek att fickparkera med den trots den höga bakänden som tar bort den mesta sikten bakåt... Överlag så tyckte jag att XC60 var en trevlig bil, kändes väldigt sportig med R-design men kände fortfarande att vi gjorde rätt som köpte en v70 =) Och angående railsen som inte verkar finnas i silver så finns det ju ett smart knep att få en bil som ser lite lägre ut och de e ju att beställa den utan rails....

Om du vill provköra den så kommer den att finnas i Lindvallen. Sälen hela vintern alla dagar 11-18 tror jag att det var....
Tack för infon!
Har tänkt köpa till Polestars trim när det kommer under 2010 vilket säkert gör den lite rappare :)
Tycker, precis som du, att det inte ser speciellt bra ut med ljust skinn på dörrsidorna.

Kändes den väldigt stötig med R-design chassit?

Hur var styrningen? Var den lätt vid låga hastigheter, typ när man parkerar osv.

Stämmer det att nerderdelen inte är i samma lack som övriga bil och så som det är på tex v70 R osv?
Om man tittar på närbilder verkar det vara lackad plast.

Jag undrar lite över hur stötigt det blir att välja till 20" däcken. Först var jag inne på att använda medföljande 18" och sätta på vinterdäck och sedan köpa nya 20" separat. Men det blir så fruktansvärt dyrt. Eftersom det bara kostar 9000 kr för att få 20" original så blir det nog det alternativet. De ser ändå ganska bra ut :)

Hade varit trevligt att provköra men är lite långt till lindvallen :)

Gott nytt år!
Användarvisningsbild
av Diesel5
danielschlicht skrev:
Tack för infon!
Har tänkt köpa till Polestars trim när det kommer under 2010 vilket säkert gör den lite rappare :)
Tycker, precis som du, att det inte ser speciellt bra ut med ljust skinn på dörrsidorna.

Kändes den väldigt stötig med R-design chassit?

Hur var styrningen? Var den lätt vid låga hastigheter, typ när man parkerar osv.

Stämmer det att nerderdelen inte är i samma lack som övriga bil och så som det är på tex v70 R osv?
Om man tittar på närbilder verkar det vara lackad plast.

Jag undrar lite över hur stötigt det blir att välja till 20" däcken. Först var jag inne på att använda medföljande 18" och sätta på vinterdäck och sedan köpa nya 20" separat. Men det blir så fruktansvärt dyrt. Eftersom det bara kostar 9000 kr för att få 20" original så blir det nog det alternativet. De ser ändå ganska bra ut :)

Hade varit trevligt att provköra men är lite långt till lindvallen :)

Gott nytt år!
Nej den kändes ganska normal lite svajjigare än våran v70, men det är ju en högre bil oxå, man får ju bättre vägkänsla med sportchassiet (har samma på v70 oxå)

Styrningen var lätt och fin fast det var -20 grader kallt och den hade dubbdäck så det vart ju av förståeliga skäl ganska tärft mot snön....

Lacken kollade jag inte så mycket på för den var mest snöig men våran v70 har ju slätlack hela vägen ner under trösklarna men vette tusan om det e plast eller plåt men gissar på plåt....

Ang. fälgarna skulle jag nog oxå ha 20" för det e ju enorma hjulhus på den och med 18" ser den ju ut som nått som katten har släpat in :mrgreen: fast på vintern duger det ju mer än väl :-)-)

Gott Nytt År!!!!
V60 sliter däck bak

Så där snett blir det inte av att cambe[…]

Helljussignal V50

Hjälp!! Var kan man enklast ansluta för […]

Jag har i många år haft en Festo kemik[…]

Ad-blue trix?

Då kanske det finns nåt att häll[…]