Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Börja med att mäta om det finns spänning vid säkringar i bagagerummet, finns det, skulle säkringen i motorrummet vara trasig så skulle inte värmen fram inte funka heller, utan åk tillbaka verkstaden och fråga om systemet kalibrierades när dom bytte styrdonet under vänsterbak säte, om inte kalibrering görs så funkar inte värmen, lyser knapparna när du aktiverar värmen?[/quote]

Går det inte att byta minsta lilla knapp (Styrdon :D ,vet iofs inte hur stor den är i detta stora system ) utan att allt ska kalibreras??
vad är det för verksta???
Det borde inte vara svårare än att verkstan gör vad dom ska, o sen talar dom om för dig vilken del som är trasig. (är ju nästan alltid knappen som är paj)
CarMan skrev:vad är det för verksta???
Det borde inte vara svårare än att verkstan gör vad dom ska, o sen talar dom om för dig vilken del som är trasig. (är ju nästan alltid knappen som är paj)
Bili, Upplnds Motor, Skobes... de testde de grejer som ni föreslår här direkt men det räckte tydligen inte... /PH
Skobes flen antar jag. kan du va av med bilen lite längre vid nästa service, så kör bilen till katrineholm (åtminstånde för detta fel, om du nu vil serva i flen)
Knasen skrev:
Bothner skrev:Värmen i baksätet är trasig. Båda sidor samtidigt! Det är individuella säkringar i bakluckan, båda är hela. Verkstaden provade att byta styrdonet som sitter under vänster baksäteskant. Det hjälpte inte. Nu har jag köpt nytt sätesreglage på skroten för 200 kr. Funkar fortfarande inte :evil: Vad kan det vara? Finns det ytterligare säkring i motorrummet? Ska tydligen gå att lyfta upp övre "våningen" i säkringsboxen. Har ej lyckats.
Börja med att mäta om det finns spänning vid säkringar i bagagerummet, finns det, skulle säkringen i motorrummet vara trasig så skulle inte värmen fram inte funka heller, utan åk tillbaka verkstaden och fråga om systemet kalibrierades när dom bytte styrdonet under vänsterbak säte, om inte kalibrering görs så funkar inte värmen, lyser knapparna när du aktiverar värmen?
Nej inga lampor lyser i knapparna. Vet inte hur jag skulle komma åt att mäta knapparna? När den gröna kontakten är ipluggad blir det ju nästan vattentätt! Det är lite tröstlöst att ha så fin utrustning i en taxi. Det är alltid någon mupp som släpar skorna rakt över knappsatsen i bakmittkonsol. Framför allt när mittbarnstolen används, då blir mittkonsolen en perfekt skohylla för kidsen.
CarMan skrev:Skobes flen antar jag. kan du va av med bilen lite längre vid nästa service, så kör bilen till katrineholm (åtminstånde för detta fel, om du nu vil serva i flen)
Tyckte en vecka med en V50 diesel som lånebil räckte:)

Jag gillar Skobes och Upplands Motor skarpt, men denna gång var det faktiskt Bilia som löste problemet. Kanske har de många taxi så att de snabbt lär känna typfel på nya modeller som rullat lite mer? Har tyvärr i övrigt inte ett helt bra intryck av Bilia...
perhall skrev:
CarMan skrev:Skobes flen antar jag. kan du va av med bilen lite längre vid nästa service, så kör bilen till katrineholm (åtminstånde för detta fel, om du nu vil serva i flen)
Tyckte en vecka med en V50 diesel som lånebil räckte:)

Jag gillar Skobes och Upplands Motor skarpt, men denna gång var det faktiskt Bilia som löste problemet. Kanske har de många taxi så att de snabbt lär känna typfel på nya modeller som rullat lite mer? Har tyvärr i övrigt inte ett helt bra intryck av Bilia...
OK, bilen är lagad, trode den fortfarande var trasig.

Ja Flen är en lite verksta & tar lite längre tid påsig att "samlaihopp" erfarenhet av de nyare bilarna, det var därför jag föreslog att lämna den till katrineholm. (båda är ju SKOBES)
Hej igen nu börjar det bli vinterkallt igen och jag har fortfarande inte fixat elvärmen bak! Nu har jag i alla fall mätt upp att det kommer ström till värmeknapparna till baksätet. 14 volt på ena kabeln och ca 8 volt till den andra. (Det är totalt tre kablar i gröna kontakten). Jag har provat 2 olika knappsatser ( en från skroten)och ingen funkar. Ideer tack. Jag kan tillägga att stydonet under sätet inte byttes då det visade sig att det inte hjälpte att byta till ett nytt. Det gamla sattes tillbaka.
Bothner skrev:Hej igen nu börjar det bli vinterkallt igen och jag har fortfarande inte fixat elvärmen bak! Nu har jag i alla fall mätt upp att det kommer ström till värmeknapparna till baksätet. 14 volt på ena kabeln och ca 8 volt till den andra. (Det är totalt tre kablar i gröna kontakten). Jag har provat 2 olika knappsatser ( en från skroten)och ingen funkar. Ideer tack. Jag kan tillägga att stydonet under sätet inte byttes då det visade sig att det inte hjälpte att byta till ett nytt. Det gamla sattes tillbaka.

Hej kolla säkringen till ciggarettändaren, sitter framför passagerare fram.
Det står ciggarettändare även om det bara är 12v uttag.
mattias1 skrev:
Bothner skrev:Hej igen nu börjar det bli vinterkallt igen och jag har fortfarande inte fixat elvärmen bak! Nu har jag i alla fall mätt upp att det kommer ström till värmeknapparna till baksätet. 14 volt på ena kabeln och ca 8 volt till den andra. (Det är totalt tre kablar i gröna kontakten). Jag har provat 2 olika knappsatser ( en från skroten)och ingen funkar. Ideer tack. Jag kan tillägga att stydonet under sätet inte byttes då det visade sig att det inte hjälpte att byta till ett nytt. Det gamla sattes tillbaka.

Hej kolla säkringen till ciggarettändaren, sitter framför passagerare fram.
Det står ciggarettändare även om det bara är 12v uttag.
Är det separat säkring till baksätescigguttaget ? Det i mittkonsollen fungerar.

https://partsouq.com/ Leta fram artikelnummer. F[…]

Konstigt lampfel volvo 940

Hej! På min volvo tänds varningslampan […]

Bytte tomgångsventilen och testkörde. D[…]

Var ut och testkörde nu. När hastighetsm[…]