Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

lobbysleeper skrev: Är det så svårt att sitta på arslet i stolen och slå ihop fötterna utanför bilen? och även borsta av byxorna ifall man pulsat lite.. hmm[/size]

Nej det är det inte. Det lärde jag mina barn så fort de var så stora att de kunde gå. Vi lyfte upp dom på sätet och slog ihop deras små ben mot varandra. Sen har dom aldrig gjort något annat när dom satt sig i en bil. Ett annat fenomen är de, oftast äldre damer, som innan de sätter sig i taxibil stampar utanför och ser till att så MYCKET snö som möjligt fäster sig under skorna när de kliver in.
KKR skrev: Nej det är det inte. Det lärde jag mina barn så fort de var så stora att de kunde gå. Vi lyfte upp dom på sätet och slog ihop deras små ben mot varandra. Sen har dom aldrig gjort något annat när dom satt sig i en bil. Ett annat fenomen är de, oftast äldre damer, som innan de sätter sig i taxibil stampar utanför och ser till att så MYCKET snö som möjligt fäster sig under skorna när de kliver in.
Ja kanske man ska lära dottern det, nu kör jag med tricket "jag lyfter henne och hon slår ihop sina fötter", sen måste man dock lyfta in henne i stolen, börjar bli tungt. Men problemet är de små armstöden på bilbarnstolen, som förhindrar att hon sitter själv och vrider ut benen...

haha, ja hur sjutton tänker de då egentligen när de stampar :mrgreen:
lobbysleeper skrev:
Ja kanske man ska lära dottern det, nu kör jag med tricket "jag lyfter henne och hon slår ihop sina fötter", sen måste man dock lyfta in henne i stolen, börjar bli tungt. Men problemet är de små armstöden på bilbarnstolen, som förhindrar att hon sitter själv och vrider ut benen.
Ja att de slår ihop benen som du gör måste fungera också. Måste erkänna att jag är så gammal, vilket har påpekats här på forumet, att då mina barn var små (på 70-talet) så hade vi inte barnstolar som i dag.
KKR skrev:Måste erkänna att jag är så gammal, vilket har påpekats här på forumet, att då mina barn var små (på 70-talet) så hade vi inte barnstolar som i dag.
Totalt OT: Jag var själv liten på 70-talet och vi hade inte heller vare sig barnstolar eller bilbälte.

Men min kompis föräldrar var lite nervösa av sig så de tvingade honom att ha hjälm när de åkte bil - dock inte bilbälte :lol:

//Mr T
cobrajet skrev:Jag brukar använda en gammal tvättsvamp, funkar kanon :-)-)
Tack för alla tips.

Tidningar och blöjor är nog inget för mig, ser skräpigt ut och så måste man slänga dem också.

Provade tipset med en gammal svamp och det funkade kanon.
Vette tusan hur smidig du är men jag har inga problem att plocka ur gummimattorna utan att spilla. Bara att "vika/forma" mattan så det blir en skål i mitten så allt vatten samlas där och sedan är de bara att lyfta ur den.
Gjorde detta senast igårkväll när jag kom hem efter jobbet.. inga problem.
XC90_Executive skrev:Skrota dom äckliga gummimattorna. Köp en uppsättning textilmattor till vintern också! :)
Dom borde väl bli genomvåta någongång dom med, eller ? :mrgreen:
XC90_Executive skrev:Det finns ett tips till förresten. Det är det jag kör med just nu.

Skrota dom äckliga gummimattorna. Köp en uppsättning textilmattor till vintern också! :)
Håller med dej , MEN...vad är det för textilmattor som man skickar med , det är rena "skämtet" min förarmatta ser redan ut som den suttit i bilen över 10.000mil o bilen är nu 14 dagar och har rullat 100 mil.
De textilmattorna som var till V70n och XC90 är kvalitetsmässigt så många gånger bättre...

Någon som vet om det finns olika sorters textilmattor till V70II, enligt Bilia så finns det bara en sort och det är dom som jag fått ?:-/
Har ju S80 Executive och där sitter det just Executive-mattor. Luggmattor (typ 20mm lugg chansar jag på). Dom är dock impregnerade, så det är väldigt lätt att rengöra!

Extremt hög kvalité! Dom ser ut som nya trots 2 år och 2400mil.

Vad jag vet finns det 5 olika textilmattor att välja på;
TEXTIL
PREMIUM TEXTIL
TEXTIL, R-DESIGN
TEXTIL, VOLVO OCEAN RACE
XC-TEXTIL
XC90_Executive skrev:Har ju S80 Executive och där sitter det just Executive-mattor. Luggmattor (typ 20mm lugg chansar jag på). Dom är dock impregnerade, så det är väldigt lätt att rengöra!

Extremt hög kvalité! Dom ser ut som nya trots 2 år och 2400mil.

Vad jag vet finns det 5 olika textilmattor att välja på;
TEXTIL
PREMIUM TEXTIL
TEXTIL, R-DESIGN
TEXTIL, VOLVO OCEAN RACE
XC-TEXTIL
Jag frågade just efter executivmattorna och det är egentligen dessa jag är ute efter, men de passar inte till V70 enligt reservdelar på Bilia...men han verkade inte vet något.

Dom du nämner finns de till V70II och vet du viken matta som har högst kvalite?
Vilken bränslebox passar?

Chippet står det Timos 2/7/9 series trim chi[…]

Det mesta är helt likt, el skiljer såkl[…]

Kostnad kamremsbyte

Cirka 11 000 kr på Bilia, 2025, för en […]

Byta bromsok bak v50 d3 2012

Det brukar underlätta om man slackar vajrarna[…]