Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av DavSan
Diesel5, du får mer än gärna lägga upp en bild eller fyra när du monterat på dem.
Jag vet att de kan uppstå så kallade kratrar på den lackerade ytan om du får mycket stenskott på "insidan"
stänkskyddet men vet att de löses snyggt om du skär till en tunn gummiplatta och limma på, för jag antar att
du bara lackat utsidan på skyddet?

Jag tycker faktiskt det är snyggt även på ljusa bilar typ: http://www.blocket.se/jonkoping/Volvo_X ... ?ca=15&w=3
men det är dock gamla modellen v70 och jag har nya karossen, så vet ej hur det ser ut på dessa.
Användarvisningsbild
av Diesel5
Jo jag tror det blir mycke bättre om man limmar dit något som tar bort lite av dom största stensmällarna.... Ja det e inte stor vits att lackera insidan för det sitter nog inte kvar i mer än några dagar och då e ju risken att om färgen börjar släppa så följer den med ut på baksidan oxå :-( jag lägger upp bilder så snart jag får ut bilen ska hämta den på fredag nästa vecka :D
Användarvisningsbild
av Severin
Nu har ju jag gamla V70 men mina som svarta tyckte jag inte va snyggt så dom lackades, jag vart nöjd iaf och "volvoraggare" över det tycker jag inte att det blir

Bild
Bild
Användarvisningsbild
av Diesel5
Nej det blev väl 100 gånger snyggare med lackerade än den där tråkiga plastfärgen... Dessutom får dom vara hur fula dom vill för dom sparar ju lacken på bilen nå otroligt mycket åker man utan stänkskydd så har man ju hela nederdelen på bilen blästrad och det e väl öststats styling om något 8)
Användarvisningsbild
av Jimmy Svensson
Diesel5 skrev:Nej det blev väl 100 gånger snyggare med lackerade än den där tråkiga plastfärgen... Dessutom får dom vara hur fula dom vill för dom sparar ju lacken på bilen nå otroligt mycket åker man utan stänkskydd så har man ju hela nederdelen på bilen blästrad och det e väl öststats styling om något 8)
Jepp så är det :-)-)
av Steff 99
Diesel5 skrev:Nu e stänkskydden på plats och bilen levererad tycker inte det ser så öststat ut men men...

Bild
Kom tillbaka med foto när lacken har krackelerat och ramlat av fläckvis ...så kan vi kommentera hur snyggt det är. :shock:
av Steff 99
Diesel5 skrev:Precis! Kompisen gör inget annat än att lackera hela dagarna och han ska ju leva han oxå =)
Så kan det vara...en del gillar doftgranar också... o det är självvalt :lol:

Hej! Jag har en Volvo PV 444 från 1953 med 6[…]

Nu har jag lyft av multiremmen och det gö[…]

Volvo Assistans - och sedan?

@apersson850 , Man servar sin Volvo hos en Volvo […]

V60 sliter däck bak

Så där snett blir det inte av att cambe[…]