Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av teebee
Trist :( Finns det några tredjepartsprodukter att koppla in (kablage etc) ? Känns nästan som man annars skulle skippa det större ljudpaketet och lägga pengarna på något annat...
Användarvisningsbild
av AndersP
teebee skrev:Trist :( Finns det några tredjepartsprodukter att koppla in (kablage etc) ? Känns nästan som man annars skulle skippa det större ljudpaketet och lägga pengarna på något annat...
En tröst kan vara att jag pratade om High Performance och det suger utan subba :-)-)
Premium sound har jag ingen koll på, borde väl låta bättre än HP då det är fler högtalare mm.
av Steff 99
Gurra82 skrev:Jag ville ha subben, men du kan glömma att du får den, om du vill ha den måste du köpa en ren V70 summum utan business. Business bilarna har begränsad valmöjlighet. Gilla läget bara, det fick jag. Har till och med fått svar från Volvo centralt. De har inte fulla options av kostnadsskäl. Kunden får en billigare bil, men samtidigt får kunden inte den bilen man vill ha, men som sagt du kan ju lägga till typ 40000 kr så kan du ju få subben, kan tala om att jag gjorde att inte.
Det går inte att få Seashell som färg till V70 2.4D Business, det finns en begränsning på färgval också om man går in på "Volvocars.se"

Men det verkar som vissa ÅF har dålig koll på detta, jag fick en offert av en med fulla options som han sedemera beklagade att han felaktigt givit mej..
av borstarmicke
Kör på mörkgrått skinn med mörk inredning m. aluinredning, har det på min nuv. -08 o även på min MY10 2.4D Business Summum Automat som hämtas efter nyår!
Har sett visningsbilar med ljus inredning, blir skabbiga riktigt fort, hade beige skinnklädsel i min V70 -02, hopplöst att hålla efter den trots noggrann flickvän... :)
av perhall
borstarmicke skrev:Kör på mörkgrått skinn med mörk inredning m. aluinredning, har det på min nuv. -08 o även på min MY10 2.4D Business Summum Automat som hämtas efter nyår!
Har sett visningsbilar med ljus inredning, blir skabbiga riktigt fort, hade beige skinnklädsel i min V70 -02, hopplöst att hålla efter den trots noggrann flickvän... :)
Håller med. Tidigare var Volvos ljusa inredningar lite åt det "skitgrå" hållet (fanns åtminstone en som hette Oak). Nu är det som BMW-MB-Audi: allt är beiget och endast en pedant orkar hålla rent. V70II är mycket snygg inuti med mörk inredning.

Bra att du la ned 520d. Ny modell är ju på väg och då är det inte kul att ha den gamla.

Håller med också om HP-stereon, den var nog bättre i förra modellen...
PH
av Linqid
perhall skrev:
borstarmicke skrev:Kör på mörkgrått skinn med mörk inredning m. aluinredning, har det på min nuv. -08 o även på min MY10 2.4D Business Summum Automat som hämtas efter nyår!
Håller med. Tidigare var Volvos ljusa inredningar lite åt det "skitgrå" hållet (fanns åtminstone en som hette Oak). Nu är det som BMW-MB-Audi: allt är beiget och endast en pedant orkar hålla rent. V70II är mycket snygg inuti med mörk inredning.

Bra att du la ned 520d. Ny modell är ju på väg och då är det inte kul att ha den gamla.

Håller med också om HP-stereon, den var nog bättre i förra modellen...
PH
Om du tänker på Quartz Läder så finns den fortfarande kvar, är ju lite åt det gråa hållet. Dock enbart i kombination med svart ratt/inredning.
av Larsbertil
Har köpt en V70 2,4 D 2010 Businiss summum för en månad sedan. Är mycket nöjd
Valde Oyster grå som inte är för mörk eller ljus. Smuttsen ser man inte så mycket på denna färg.
Klädsel tog jag M-grå EL01 Dynamic "sportstol" det blev klock rent.
Valde även Cassini 17 fälg som ingår i summum utrustningen.
av Tobbev
Larsbertil skrev:Har köpt en V70 2,4 D 2010 Businiss summum för en månad sedan. Är mycket nöjd
Valde Oyster grå som inte är för mörk eller ljus. Smuttsen ser man inte så mycket på denna färg.
Klädsel tog jag M-grå EL01 Dynamic "sportstol" det blev klock rent.
Valde även Cassini 17 fälg som ingår i summum utrustningen.
Då har vi identiska bilar:)
Användarvisningsbild
av Gurra82
Jag väntar på oystergra och de mörka skinnstolarna, det är inte för mörkt va? tänkte ta ljusa stolar Tyckte oxå de nya dynamic stolarna är skönare än de "gamla"
av Tobbev
Jag hade ljus inredning i min förra bil (saab 9-5 Aero) och jag var ruskigt trött på att försöka hålla den ren. För mörkt tycker jag definitivt inte att det är.

Jag gillar också stolarna, Sitter kanon i dom (är 196cm lång). Jag har i och för sig bara kört 20 mil med bilen (fick den i onsdags). Skall åka till Linköping (bor i Göteborg) i helgen så vi får se hur de känns i 32 mil.

Mycket parenteser blev det:)
Smäller höger fram

Senaste nytt, på bilsemestern långt he[…]

Det kan vara lite krångligt att veta p&arin[…]

Oki , be at dom letar efter RTTI patch , det var […]

Kopplingspedal knarrar

Provat att smörja själva pedalen? Fukt e[…]