Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av XC90_Executive
I slutet av februari?! :shock:

Har du inte beställt den än så räkna inte med det. Det är väl bara om din ÅF har en beställd bil i produktionen redan isåfall. För som sagt, jag beställde i oktober och fick prel. lev. i slutet på mars/början på april. Att jag har fler tillval kan knappast göra så mycket...
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Steff 99 skrev:Frågan är nog ändå om det är en märkbar skillnad med dessa extra 20 hk , de som graderar upp 2,4 d från 175hk till 225hk där måste skillnaden vara påtaglig oavsätt var motorn finns i för bilmodell.

Det får man väl tyärr inte reda på fören man har blåst 8900kr på det! :wink:
av larsbergman
Hej! Inbyte exakt enligt gröna listan. Inte någon lagerbil .Beställning senast onsdag då kommer lev enligt offert ligga inom max ett 12 veckor teoretiskt ,och i praktiken enl ÅF Vecka 9. Det är ingen brådska, vill ha bilen lev vecka 14. / LB
av Steff 99
larsbergman skrev:Hej! Inbyte exakt enligt gröna listan. Inte någon lagerbil .Beställning senast onsdag då kommer lev enligt offert ligga inom max ett 12 veckor teoretiskt ,och i praktiken enl ÅF Vecka 9. Det är ingen brådska, vill ha bilen lev vecka 14. / LB
Hade jag beställt en XC60 när jag beställde min V70 i början av november, då var det vecka 13-14 som gällde, det var en orsak till att jag avstod XC60.
Om de inte ökat produktionen, så måste ÅF haft en beställd bil som man lägger på dej.
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Steff 99 skrev:Om de inte ökat produktionen, så måste ÅF haft en beställd bil som man lägger på dej.

Senast igår stod det vecka 13 på min. Så produktionstakten är oförändrad.
av perhall
Varför ingen rabatt på övrig utrustning? Jag får alltid mest på annat än bil+paket.../PH
Användarvisningsbild
av oilburner
Det med rabatt er nok veldig variabelt og beror i stor grad på hur bra man er på å førhandla men også på førhandlarens vilje til å selge/rabattera. Skulle i utgångsleget forsøka importera en V70 2,4D business til Norge og gikk innom volvohandlaren i Arvika for å gjøra en handell. Sa til saljaren at om han kunne gi meg et bra pris så var jeg redo at skriva kontrakt der og da. List priset på bilen var rundt 350000 SEK og i tilbudet selgeren la fram så hadde han kommit fram til den generøsa rabatten på 3800 kronor????? Utan innbyte førstås. Jag ble helt førlamad av detta enastående tilbud ock gikk derifrån utan at engång forsøka forhandla om en utøkad rabatt.
Sen så spårade det helt av ock jag ende upp hos min lokala volvohandlare i Norge med bestallning på en xc 60 fullmatad 163hk varianten dar det stort sett kunn ar stallbart chassie som fattas på utrustningslistan. Då fikk jag rabatt på nestan 8 prosent av brutto priset. Dock utan innbyte.
Jag har en fast regel når jag ska kjøpa bil og det er at dersom saljaren kan skriva kontrakt på bilen direkt så har man gjort en dårlig afar, men dersom seljaren må ha godkjenning av sjefen innan han kan skriva kontraktet så børjar man å nerma seg en god affar.
av Steff 99
oilburner skrev:Det med rabatt er nok veldig variabelt og beror i stor grad på hur bra man er på å førhandla men også på førhandlarens vilje til å selge/rabattera. Skulle i utgångsleget forsøka importera en V70 2,4D business til Norge og gikk innom volvohandlaren i Arvika for å gjøra en handell. Sa til saljaren at om han kunne gi meg et bra pris så var jeg redo at skriva kontrakt der og da. List priset på bilen var rundt 350000 SEK og i tilbudet selgeren la fram så hadde han kommit fram til den generøsa rabatten på 3800 kronor????? Utan innbyte førstås. Jag ble helt førlamad av detta enastående tilbud ock gikk derifrån utan at engång forsøka forhandla om en utøkad rabatt.
Sen så spårade det helt av ock jag ende upp hos min lokala volvohandlare i Norge med bestallning på en xc 60 fullmatad 163hk varianten dar det stort sett kunn ar stallbart chassie som fattas på utrustningslistan. Då fikk jag rabatt på nestan 8 prosent av brutto priset. Dock utan innbyte.
Jag har en fast regel når jag ska kjøpa bil og det er at dersom saljaren kan skriva kontrakt på bilen direkt så har man gjort en dårlig afar, men dersom seljaren må ha godkjenning av sjefen innan han kan skriva kontraktet så børjar man å nerma seg en god affar.
Business bilar är så hårt prisdumpade så rabatten är nära nog noll, men beställer du en vanlig bil så är det ganska normalt med 10% och än mera om man har vagnparksrabatt då kan det ligga upp mot 12%
Businessbilar är i Sverige anpassade till skatteregler för att få ner förmånsvärdet.
Användarvisningsbild
av Gurra82
Business bilar är så hårt prisdumpade så rabatten är nära nog noll, men beställer du en vanlig bil så är det ganska normalt med 10% och än mera om man har vagnparksrabatt då kan det ligga upp mot 12%
Businessbilar är i Sverige anpassade till skatteregler för att få ner förmånsvärdet.[/quote]

Jag har köpt en V70 2,4d business summum och fick 4,2% rabbatt utan att ens be om det, jag betalade alltså ca 2000kr för summum paketet, helt ok. Det finns alltid utrymme för prutning
av Steff 99
Gurra82 skrev:Business bilar är så hårt prisdumpade så rabatten är nära nog noll, men beställer du en vanlig bil så är det ganska normalt med 10% och än mera om man har vagnparksrabatt då kan det ligga upp mot 12%
Businessbilar är i Sverige anpassade till skatteregler för att få ner förmånsvärdet.
Jag har köpt en V70 2,4d business summum och fick 4,2% rabbatt utan att ens be om det, jag betalade alltså ca 2000kr för summum paketet, helt ok. Det finns alltid utrymme för prutning[/quote]

Jo som du skriver så fick du rabatt på summum paketet , men vad jag förstår på procentsatsen så fick du inte många kronor på bilen inkl. momentum.
Normalt får man alltid minst 6-7% utan att diskutera, med lite arbete hamnar man på +10%
Har man kampanjpris är det direkt svårare.

..Funderar om det kan vara någon diod i ge[…]

Generator laddar ej batteriet

Byt lampan i instrumenthuset så löser d[…]

Tycker att ljudsystemet i min bil låter rikt[…]

Mät på batteriet samtidigt som du f&oum[…]