Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Linqid skrev:
Steff 99 skrev:
Kingfisher skrev:Da har jeg fått vite av forhandler at PPC til D5 er klar. Den gir 245hk og 520Nm.

Desverre er den ingen informasjon for 2,4D 163hk twinturbo :x
Men 2,4D burde vel gi den samme effekt i.o.m. det er samme motor.

Håper det ikke drøyer for lenge før den blir tilgjengelig.
Ursäkta min okunnighet , men det är väl bara D5 som har twinturbo och 2,4 D enkelturbo !?
D5 och 2,4D AWD (163 hk) är samma motor men med olika mjukvara. 2,4D DRIVe däremot har en enkelturbo och ligger på 175 hk.
Där ser man, då kan det bli spännande och se när det kommer en PPC till den nedtrimmade varianten..
Linqid skrev:
Steff 99 skrev: Ursäkta min okunnighet , men det är väl bara D5 som har twinturbo och 2,4 D enkelturbo !?
D5 och 2,4D AWD (163 hk) är samma motor men med olika mjukvara. 2,4D DRIVe däremot har en enkelturbo och ligger på 175 hk.
Steff 99 skrev:
Där ser man, då kan det bli spännande och se när det kommer en PPC till den nedtrimmade varianten..
2.4D AWD erbjuds dock bara till XC60/70. Polestar lär förmodligen inte släppa något trim till denna motor inom de närmaste åren då försäljningen av D5 i det närmaste skulle självdö.
Dette svaret fikk jeg fra BSR i Oktober, når jeg sendte forespørsel om 163 hk(awd-my10).

Det är vår målsättning att kunna erbjuda en uppgradering även till denna bilmodell/ motor.
Vi kan i dagsläget inte svara på när PPC trimning finns tillgängligt till din bilmodell
utan ber dig t.ex göra en anmälan i våran maildatabas, då kommer du att löpande få nyhetsbrev från oss.
Suverene tall, her blir det kjøremaskiner av Dieselmotorene. Men savner til 163hk-dobbelturbo.
Dette bare må.........komme. Venter i spenning.
Vi har i dagsläget ännu inte verifierat 163Hk versionen. Det är på gång och inom en snar framtid så finns även denna version med i vårt trim sortiment för PPC3.

Håll koll på hemsidan för senaste information.

Ha en bra dag.

Med vänliga hälsningar /BSR
Ble heldigvis et positivt svar, så det blir venting framover.

Första gången jag skriver på foru[…]

Tack för svar. Det är inga jättesto[…]

Hittade faktiskt en workaround på nätet[…]

Du kan ta bort värmaren men måste d&ari[…]