Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Gurra82
Men varför skall jag som inte köper en bil som tjänstebil bli straffad, jag skiter ju fullständigt i vad det är för förmånsvärde, min säljare snackade om det oxå med skatteregler, men jag tyckte det lät trams och åter trams, men det är kanske så,men varför skall jag bli drabbad som inte har tjänstebil, staten borde ju bli jätteglada om jag köper en sub för 3000 kr, nu missade ju staten 25% på min sub, jag köpte ju inte den dyrare bilen precis.
Användarvisningsbild
av Gurra82
Fast de här med skattereglerna köper inte jag, varför kan jag i så fall bara köpa oystergrå, vit, svart metallic, eller caspian blå till business summum 2,4d? medans till business summum 2,5ft så kan jag köpa en silver, svart och oystergrå och caspian blå, så staten bestämmer att köper du en ft så får du äran att åka silver men inte om du köper en diesel. Detta låter ju bara löjligt men skulle inte förvåna mig om det är så heller. Jag trodde vi bodde i Sverige inte Ryssland
av Arese
Hej

Håller med om att det är väldigt skumt att den här begränsningen även omfattar privatpersoner. Min fru köpte en 2,5FT Business Summum i våras och då var det som bekant inga begränsningar. Men man får glädja sig åt en prisvärd bil, vi gav 252 kkr, då skulle jag faktiskt kunnat tagit att man inte kan speca hur som helst. Till det priset ser jag inga andra familjebilar som kan konkurrera....

Mvh
Arese
av s6025t
Till 2,5FT så ingår metallic i priset...
Det lär ju vara mer unikt o mer personligt o ha en vanlig momentum eller summum med någon annan färg 95% av det som säljs nu lär väl ha någon av de 4 färgerna.....
Användarvisningsbild
av Gurra82
Vet att metallic ingår i priset, men det spelar liksom ingen roll, inte priset vi diksuterar här, utan varför man kan köpa en bil med full option en månaden och sen ena månaden går det inte alls pga skatteregler, jag påstår att volvo ser att fler köper bilar nu än tidigare och de som vill ha en just speciell bil med en viss utrustning betalar för sig, men jag gör att inte. Kan störa mig på detta. Man gör inte kunden 100% glad på detta sätt.
Användarvisningsbild
av Racetwin2
Personligen så tror jag att allt detta har med kostnader att göra. Volvo personvagnar måste även de hålla nere sina kostnader. I detta fallet resulterar det i lägre produktionstakter och smalare specar. Å andra sidan kunde de ge ett jäkla bra pris på dem. Tänk på att det faktiskt byggdes ett stort antal av dessa business summum och business momentum mot lager hos återförsäljarna. Med det otroligt bra priset så gick de som smör i solsken. Borde finnas väldigt få kvar idag om ens några. Skall man bygga på spekulation så måste man hålla specarna smala tyvärr....
Användarvisningsbild
av FSandstrom
Emiljonsson7 skrev:Personligen så tror jag att allt detta har med kostnader att göra. Volvo personvagnar måste även de hålla nere sina kostnader. I detta fallet resulterar det i lägre produktionstakter och smalare specar. Å andra sidan kunde de ge ett jäkla bra pris på dem. Tänk på att det faktiskt byggdes ett stort antal av dessa business summum och business momentum mot lager hos återförsäljarna. Med det otroligt bra priset så gick de som smör i solsken. Borde finnas väldigt få kvar idag om ens några. Skall man bygga på spekulation så måste man hålla specarna smala tyvärr....
Jag tror samma sak. Det är helt enkelt fullt ös i fabriken och det tar nog för lång tid att ställa om till alla specialvarianter. Visst, betalar man får man det säkert men inte på kampanjer (längre). Jag köpte också i somras och då var det inga problem att lägga på saker.
av borstarmicke
Gurra82: Har oxå en 2,4d business summum MY10 beställd, hämtas ut i januari.

Ville oxå ha sub ihop med HP-stereon, stört omöjligt, Odysseus 18" samma där.... :cry:
Har haft en -02 hp+sub, har en -04 premium+sub samt -08 hp+sub så det blir ju onekligen lite fattigt utan, men att lägga på 35k bara för att kunna göra de tillvalen det finns ju inte...

AndersP: håller med om att hp i de senare V70N låter bättre än i V70II, hade en -07 Classic D5 o den lät riktigt bra utan sub, så pass bra att jag inte orkade montera in subben jag plockat ur min -02:a.
Dock lät -02:an inget vidare när subben var ur...
Användarvisningsbild
av Gurra82
Jo, men men om det nu är omställningar och dittan och dattan förklara då varför det du kan välja en silver metallic till en V70 2,5ft business momentum och business summum, men INTE till en 2,4d business momentum och business summum. Innbilla inte mig att lagerhålla en kabelmatta och en subwofer och göra ett hål i taket för en taklucka kostar ca 50000 det är ju löjligt. För det är ju merpriset jag skulle få betala om jag vill ha dessa två tillbehör. Jag får ju köpa en summum utan business och då blir faktiskt merpriset något åt det hållet (+50000). Skulle bara Folk gå på lite mer och gnälla skulle ju Volvo kunna släppa en sån här löjlig sak och ge det kunden vill ha utan det löjliga påslaget man begär. Men folk e så slappa idag. Det är ju inte Du som köper bilen som skall vara tacksam för att du köper en bil. Volvo skall vara tacksamma och glada att de just säljer en bil över huvudtaget.
Användarvisningsbild
av Gurra82
FSandstrom skrev:
Emiljonsson7 skrev:Personligen så tror jag att allt detta har med kostnader att göra. Volvo personvagnar måste även de hålla nere sina kostnader. I detta fallet resulterar det i lägre produktionstakter och smalare specar. Å andra sidan kunde de ge ett jäkla bra pris på dem. Tänk på att det faktiskt byggdes ett stort antal av dessa business summum och business momentum mot lager hos återförsäljarna. Med det otroligt bra priset så gick de som smör i solsken. Borde finnas väldigt få kvar idag om ens några. Skall man bygga på spekulation så måste man hålla specarna smala tyvärr....
Jag tror samma sak. Det är helt enkelt fullt ös i fabriken och det tar nog för lång tid att ställa om till alla specialvarianter. Visst, betalar man får man det säkert men inte på kampanjer (längre). Jag köpte också i somras och då var det inga problem att lägga på saker.
Jag har inte köpt någon business summum mot lager, utan en business summum som inte finns, beställde för fem veckor sedan och en vecka efter jag beställde så kunde jag fortfarande ändra färgen till vit, blå och så vidare, så det är ju inga lagerbilar precis. De kan väl erbjuda kunden ett rimligt pris i så fall och inte bara påstå att det inte går.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 10

Haha, vi har olika synsätt märker jag. […]

077 och 085 skillnad

Vet någon om det är någon skillna[…]

Hej, var skall den här sensorn stickas in? IM[…]

Ökad komfort med 17”

Letar efter 17” originalfälgar till v&a[…]