Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Amli
Diesel5 skrev:
Emiljonsson7 skrev:
Eller finns det nånting som e fulare än en takbox på en bil?!? :-)-)
Det skulle vara att ha en husvagn bakom den... ;-//
Användarvisningsbild
av Racetwin2
Ja, nu är det så att den åker på samma dag vi åker till fjällen och av samma dag vi kommer hem så det är inget jag åker omkring med:-) Men kan hålla med om att den är vidrigt ful. Har dock redan innan årets resa bestämt mig för att klara mig utan. Delvis p.g.a. ljudnivån plus att vi i år slipper barnvagnen....

Fast de silvriga railsen på den summum jag har tycker jag faktiskt är snygga och de vill jag inte vara utan (inkl funktionen alltså). Funkar även utseendemässigt med spoilern och de tonade rutorna, oystergrå färgen, kromlisterna etc.

Men spoilern är alltså ett måste - oavsett dessa trubbel eller ej. Kan dock intyga att den sitter ordentligt :-)
av lobbysleeper
Nej kanske inte så snyggt med takbox, men va tusan gör man annars med laggen!? ?:-/

("Skidklämmor" som man sätter på takräcken funkar inte heller med dagens höga bindningar, de får ej plats, utan trycks ner mot taket)
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Gurra82 skrev:Det handlar bara om att bilen blir snyggare, jag har spoiler där bak på min V70 06, men min pappa har att inte på sin 05, min blir precis lika smutsig som hans bakruta, ingen skillnad
Det säger ju sig själv att spoliern inte hindrar nedskitningen, snarar tvärs om suger den upp mera skit på rutan eftersom den styr luften bakåt .

För er som minns .... Förr i tiden finns det smutsavisare som faktiskt funkade och höll bakrutan ren på kombi. Den styrde ned den ren luften över bakrutan.

tyvärr ger det högre luftmostånd och sämre väghållning.

Bild
av Arese
Inser att jag tillhör minoriteten här men smutsavisaren på 245:an är ju "vackrare" än dagens pimp-spoiler... :D

Mvh
Arese

..Funderar om det kan vara någon diod i ge[…]

Generator laddar ej batteriet

Byt lampan i instrumenthuset så löser d[…]

Tycker att ljudsystemet i min bil låter rikt[…]

Mät på batteriet samtidigt som du f&oum[…]