- sön 22 nov 2009, 22:05
#344829
En helt personlig gissning är att Polestar inte gör något utan Volvos godkännande då detta tangerar områden som miljö och säkerhet vilka är kärnvärden.
Jag har dessutom för mig att det kom nya EU-regler kring typning av bilar för två-tre år sedan och att man nuförtiden egentligen inte får byta däcksdimension helt fritt m.m. utöver det bilen är typad för. Rätta mig någon om jag har fel här? Det kan vara en orsak till att man inte vill häva fartspärren då man aldrig kan vara helt säker att bilen är typgodkänd (d.v.s. inkl däcken) för de högre hastigheterna.
Googla på "helbilsgodkännande" så förstår ni vad jag menar....
Jag har dessutom för mig att det kom nya EU-regler kring typning av bilar för två-tre år sedan och att man nuförtiden egentligen inte får byta däcksdimension helt fritt m.m. utöver det bilen är typad för. Rätta mig någon om jag har fel här? Det kan vara en orsak till att man inte vill häva fartspärren då man aldrig kan vara helt säker att bilen är typgodkänd (d.v.s. inkl däcken) för de högre hastigheterna.
Googla på "helbilsgodkännande" så förstår ni vad jag menar....
http://www.garaget.org/Racetwin2
The S rides low on fat noisy tires. It has a harsh, bone breaking ride that jiggles your jowls and rattles the trim. It is as loud and as uncomfortable as Rod Stewards leopard skin disco trousers - Jeremy Clarkson
The S rides low on fat noisy tires. It has a harsh, bone breaking ride that jiggles your jowls and rattles the trim. It is as loud and as uncomfortable as Rod Stewards leopard skin disco trousers - Jeremy Clarkson