Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

StringerBell skrev:
Guligan skrev: El.fällbara speglar har jag haft på mina 6 senaste Volvo. Kanon, [...].
Jag har aldrig fattat poängen alls. OK, dubbelparkerar man på Artillerigatan kanske en spegel ryker nästa gång en Range Rover passerar lite för tätt på vänster sida, men annars?
Ja, eller trycker på knappen och släpper förbi cyklister/mopedister som vill passera till höger om bilen när man står vid rödljusen. Passar bra i mitt trånga garage också...
Guligan skrev:Jag har kurvljus och el.fällbara speglarna.
Kommer undvika kurvljusen (ABL) på nästa bil. De funkar kanon, men tycker de skapar åksjukekänningar när man kör i mörker på kurviga vägar.

El.fällbara speglar har jag haft på mina 6 senaste Volvo. Kanon, men saknar ändå knappen (ja, jag vet att man skall kombitrycka på backspegelknapparna, men knapp på mittkonsollen är mycket bättre tycker jag).
Det håller jag med om, jag blir också lite åksjuk av kurvljusen...
Hade kurvljus på min XC90 och var inte imponrad = bortkastade pengar
detta eftersom jag tyckte att de "svängde" för lite för att ge nåt
kanske är de bättre på V70II / XC60?
XC90_Executive skrev:Jag tycker att aktiva ljus är suveränt. Speciellt när man t.ex svänger av från motorvägen.
Instämmer helt!

På XC60:n är det ju standard redan i Momentum (det finns väl ändå ingen som vill ha en XC60 med lägre utrustningsnivå?) och jag tycker de svänger riktigt bra på vägen. Klockrent mörka vinterkvällar!
XCThord skrev:
XC90_Executive skrev:Jag tycker att aktiva ljus är suveränt. Speciellt när man t.ex svänger av från motorvägen.
Instämmer helt!

På XC60:n är det ju standard redan i Momentum (det finns väl ändå ingen som vill ha en XC60 med lägre utrustningsnivå?) och jag tycker de svänger riktigt bra på vägen. Klockrent mörka vinterkvällar!
Nja, det är väl vanliga Xenonljus som kommer med Momentum-paketet till XC60 precis som på övriga modeller?
Anående kurvljus så måste jag säga att under normal körning så är det väl kanske lite onödigt. Men, när man kör i kurvig terräng i skog under i "högre" hastighet så tyckte jag att det fungerar väldigt bra.

Om BiXenon ljus var tillgängliga här i USA utan kurvljus så hade jag nog nöjt mig med det...

Annars tycker jag att speglar etc. fungerar utmärkt. MEN, varför finns det ingen inställning i datorn att taklucka stängs vid låsning av bilen? Jag skulle gärna vilja välja mellan att kunna få den stängd eller lämnad öppen vid låsning, speciellt i bakkant vid varmt väder.

freezingalaskan
s6025t skrev:Det är finns inga "vanliga" Xenonljus till XC60 ABL kurvljus ingår från momentum endast Kinetic har vanliga halogenljus....
Japp, ni har rätt. Gick in på volvocars.se och kikade. Lärt mig något nytt idag också.. :)

..Funderar om det kan vara någon diod i ge[…]

Generator laddar ej batteriet

Byt lampan i instrumenthuset så löser d[…]

Tycker att ljudsystemet i min bil låter rikt[…]

Mät på batteriet samtidigt som du f&oum[…]