Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

CarMan skrev:du har väll garanti på bilen?
Det står S80 D5 -07 i första inlägget. Är det en MY07 har man ju ingen garanti och är den uttagen 07 (MY08) så är det inte heller troligt att den har garanti, om den inte är uttagen väldigt sent.

Det är inget fel som jag känner igen. Kör inom verkstan och se om det är något dom känner igen! Hoppas på en smidigt (och billig om garantin är slut) lösning! :D
av erc
CarMan skrev:
erc skrev:
CarMan skrev:du har garanti antar jag, så då löser det sig.
jag vet vad som är fel, men blir så trörtt på statestik gägare (läs skitsnackare)
Är man statistikjägare (skitsnackare?) om man vill kolla huruvida ett problem drabbat andra med likadana bilar?

Ja det är man.

en normal mäniska vill ha bien hel & frågar vad som kan vara fel, så man kan laga bilen själv eller med hjälp av någon.

att bara fråga om fler varit med om samma sak leder en inte till att lösa sitt probelm, så vad ha man för nytta av informationen?

jag vet fortfarande vad som är fel på bilen, men trådskaparen har inte bett att få hjälp med detta än!
Nej, det är man inte. Att veta huruvida ett fel är vanligt eller inte kan sannerligen hjälpa vid kommunikationen med ÅF - framför allt om det rör dig om fel utanför garantitiden. Trådar som denna är också värdefulla för oss som (ännu) inte haft problemet.

Har man under 14 månader haft 25 garantiärenden och hoppas kunna ha en felfri bil efter 24 månader - ja, då är erfarenhets- och kompetensspridning som detta värdefullt.
Användarvisningsbild
av Dean
Så . Verkstaden har fixat problemet.

Det var sirenen till larmet som gett upp. (vad som var felet där vet jag inte)
På något vänster ger det då en felsignal till torkarna som lever rövare då.

Garanti? Nepp. Bilen är uttagen april 2007 så då är jag utanför Volvos tvåårsgaranti.

Hela kalaset med felsökning, byte och ny siren kostar mig 2 800 Skr. Inte roligt alls. Slantar jag gärna lagt på något annat.
har du köpt bilen ny har du kkl i 3 år.
har du köpt bilen begagnad av ett företag har du mot dom 6 månaders "kkl"
har du köpt den av privatperson är det bara att slanta själv, om det nu inte går på din maskinskade försäkring
erc skrev:
Nej, det är man inte. Att veta huruvida ett fel är vanligt eller inte kan sannerligen hjälpa vid kommunikationen med ÅF - framför allt om det rör dig om fel utanför garantitiden. Trådar som denna är också värdefulla för oss som (ännu) inte haft problemet.

Har man under 14 månader haft 25 garantiärenden och hoppas kunna ha en felfri bil efter 24 månader - ja, då är erfarenhets- och kompetensspridning som detta värdefullt.

Jag tycker defenetivt att man ska läga vikt på det man vill ha hjälp med, vill man göra ett stapeldiagrem så lägger man stor vikt på hur många som haft deta fel.
vill man ha hjälp med att hitta felet, så lägger man vikt på det.
(alla läser inte alla trådar, så det gäller att göra en bra rubrik & bra fakte i texten, om man ska få hjälp)
Användarvisningsbild
av Dean
Lite slutkommentarer från mig som komplettering.
Priset för reparationen var egentligen 3150Skr men som Volvo anställd så har jag lite rabatt.
Bilen är inköpt begagnad på Volvo tjänstebilar.
kkl... ja... det... har jag varken sett, hört eller klappat.
Som sagt. Tydlighet är bra och jag ska bättra mig när jag ställer frågor.

Bilen är jag för övrigt nöjd med. Den gör sitt jobb enligt de krav jag har.
Bilmärkesfanatiker (bilmärkesgägare?) finns det gott om, jobbar med några som tar alla anmärkningar på sitt märke personligt. Jag tror och hoppas att de är lyckliga i sin värld

För övrigt så har jag haft nytta av det här forumet med många tips och trix för att lösa problem eller att fixa det där lilla extra. Har haft nytta av det på de bilar jag haft som jag behövt meka med.
är det inom 6 månader sedan du köpte bilen ska du inte behöva betala reprationen, när köpte du bilen?
Trasig Renault Scenic

Otroligt inspirerande och intressant läsning.[…]

här sitter det

Du har väl sökt hjälp igen på[…]

Nja, riktigt så enkelt är det inte. Ja[…]