Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av DavSan
Det där med kromade lister nu även på momentum var en nyhet... men jag förstår inte varför
ni med summum ser det som något negativt att alla kan ha det?
Skall listen och de kromade railsen vara en slags status symbol och ett bevis på att "jag minsann betalat
mer för min volvo än de där med momentum"
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
DavSan skrev:"jag minsann betalat mer för min volvo än de där med momentum"
Exakt! :wink:

Ännu värre är det med Executive-emblem. Har sett hur många som helst som sätter det på sina vanliga S80. Varför skylta med något man inte har liksom?

Rails och kromlister kan väl vara ok dock, för då betalar man ju iallafall en rätt bra slant för att "uppgradera sig". På t.ex XC60 R-design är det märkligt. Alla bilder är det silvriga rails, ändå får produktionsversionen svarta. Kul att man tvingas betala ca 10 000kr extra för att byta upp sig till silvriga rails hos återförsäljaren för något som jag trodde var standard! :roll: Innertaket måste bort bland annat....
av DavSan
Det där med executive-emblem håller jag fullt med om. Skylta med något som du inte har...
R-emblem med mera... Men listerna ger ju en annan look och det är ju det jag är ute efter, jag ger väl
f-n i om någon tror att jag har en summum eller momentum. Helt ointressant för mig.
Användarvisningsbild
av Appel
Jag lade till 100 000:- för att få dubbla pipor på min XC60, nu kan man köpa en "mellandiesel" och få dubbla pipor... så en kromlist hit eller dit må vara hänt, bara den är dyr 8)

Men inflationen i antalet pipor tycker jag är ett slag under bältet :evil:
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Jag tror han menar att prispåslaget mellan D5 och T6 låg på 100 000 :-
Användarvisningsbild
av Appel
DavSan skrev:Hur menar du med 100.000:- ? Vad fick du för det?
Jag vill minnas att en XC60 D5 hade ett grundpris på ca 385 000:- och att T6'an hade ett grundpris på ca 485 000:- när jag beställde min bil. Slutpriset var dock ett annat... :wink:
XC90_Executive skrev:
Jag kan slå det! :wink:
:D
av ragge
DavSan skrev:Det där med kromade lister nu även på momentum var en nyhet... men jag förstår inte varför
ni med summum ser det som något negativt att alla kan ha det?
Skall listen och de kromade railsen vara en slags status symbol och ett bevis på att "jag minsann betalat
mer för min volvo än de där med momentum"
Ja, det är väl så det är!

(Jag valde bort "kromade" rails på min summum och tog svarta istället. Dels är de ju inte kromade utan snarare silvermetallic i någon plastig look, dels tycker jag att de skär sig mot de flesta lackeringar utom möjligen mörkblått och svart, framför allt mot metalliclacker. Flera andra märken verkar också ha gått ifrån dem, t ex BMW. De ser mest gubbiga och plottriga ut, och det går inte att bortse från att de skriker "jag måste visa att jag har betalt extra, trots att det ser ut som sk*t". Så fick man vara unik ett tag, med sin i mitt tycke ganska smakfulla bil, tills momentum MY10 kom... :-) )

Fungerar cigg uttaget 12v? Fungera dimmer reglaget[…]

Haha, vi har olika synsätt märker jag. P[…]

Enligt denna artikel: https://www.volvocars.com[…]

Vi som beställt EX90

Nu har jag fått förhandsbesked fr&ari[…]