Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

På min lilla Nokia 5310 (gammal, ej Symbian) fungerar det med namn när man tar emot samtal, men bara om man har ett nummer per kontakt. Är det flera nummer på en kontakt verkar det vara slumpvis vilket nummer som fungerar. (Ex, till min fru fungerar hemnumret men inte mobilnumret, till en kollega på jobbet mobiltelefon men inte kontorstelefonen, etc. tillsynes slumpvis). Samma problem med andra telefoner eller bara Nokia?
Nå fikk jeg oppgradert min blåtann fra versjon 4.22_R til 4.23_R på min MY09 XC60. Er det samme versjoner av blåtann på alle nyere Volvo'er?

Jeg har lest at MY10 S40 har versjon 5.07_R, men er usikker på om denne også gjelder for XC60. Det KAN også være at min Volvoforhandler ikke er oppdatert på de siste versjonene. Han klaget i alle fall over at Volvo ikek opplyste om når oppdateringer var klare og heller ikke om hva som blir fikset i de forskjellige oppdateringene.
Psyko skrev:
Emiljonsson7 skrev:Super! Finns det något ID på denna uppgradering?
BPM uppgradering heter den.
Art nr för uppgraderingen är alltid samma.
Är det nå´n som fått BPM-uppgraderingen och funkar synken med telefonboken automatiskt då?

Jag ska till Bilia på måndag och tänkte höra om man kan få BPM-uppgraderingen så jag undrar om det är så det heter på "Volvo"-språk?
tko skrev:
Psyko skrev:
Emiljonsson7 skrev:Super! Finns det något ID på denna uppgradering?
BPM uppgradering heter den.
Art nr för uppgraderingen är alltid samma.
Är det nå´n som fått BPM-uppgraderingen och funkar synken med telefonboken automatiskt då?

Jag ska till Bilia på måndag och tänkte höra om man kan få BPM-uppgraderingen så jag undrar om det är så det heter på "Volvo"-språk?
Jag fick uppgraderingen idag så nu funkar synkningen med Nokia fullt ut :D

Har en v70. Ja alla P2 är väl lika. Fund[…]

Hej, är detta samma grej som att bilkö[…]

Finns inte fyrhjulsdrift vare sig till mildhybri[…]

Vibration dörr v90cc 2017

Hej på er! Har en v90 cc från 2017 d&a[…]