Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Henry_Fågeljazz
Självklart går det inte att försvara ett byte ekonomiskt. Det är helt och hållet nöjeskontot som belastas.

Dock är det ju bra att skatten och bränsleförbrukningen sjunker samt att jag slipper köpa nya däck till våren. :)

Hälsningar

Henry
Användarvisningsbild
av Guligan
FSandstrom skrev:Vad blev det i % på två år,15? Jag förstår varför jag inte kunde hitta en begagnad till vettigt pris :-)
28%. Köpte för 306' och fick 222' efter 2 år och 6100 mil.
Användarvisningsbild
av Guligan
Guligan skrev:
FSandstrom skrev:Vad blev det i % på två år,15? Jag förstår varför jag inte kunde hitta en begagnad till vettigt pris :-)
Jag bör kanske förtydliga det jag skrev - det inte var Volvohandlaren som jag fick 222' av. Deras bud var betydligt lägre.
av perhall
Guligan skrev:
Guligan skrev:
Jag bör kanske förtydliga det jag skrev - det inte var Volvohandlaren som jag fick 222' av. Deras bud var betydligt lägre.
Bra, jag har sett att begärda priser för beg V70II är mycket höga, t ex en 2,4D Momentum -08 7000 mil 239900. Jag tror också att de tjänar betydligt mer nu när de får bra betalt än i tider då de får dåligt betalt...
Användarvisningsbild
av FSandstrom
perhall skrev:
Guligan skrev:

Bra, jag har sett att begärda priser för beg V70II är mycket höga, t ex en 2,4D Momentum -08 7000 mil 239900. Jag tror också att de tjänar betydligt mer nu när de får bra betalt än i tider då de får dåligt betalt...
Precis, tokhöga. Fast jag tycker att det har gått ner en hel del sedan i somras faktiskt (inte bara i faktiska kronor, utan relativt sett), jag letade begagnad då och det känns som om rean på nya bilar har pressat lite i alla fall. Jag jämför med priserna på bilpriser.se och tidigare var det stor skillnad, nu lite mindre. Antar att andrahandsvärdet kommer att sjunka ganska hårt om 1-2 år :| .
av perhall
FSandstrom skrev:
perhall skrev:
Precis, tokhöga. Fast jag tycker att det har gått ner en hel del sedan i somras faktiskt (inte bara i faktiska kronor, utan relativt sett), jag letade begagnad då och det känns som om rean på nya bilar har pressat lite i alla fall. Jag jämför med priserna på bilpriser.se och tidigare var det stor skillnad, nu lite mindre. Antar att andrahandsvärdet kommer att sjunka ganska hårt om 1-2 år :| .
Ja, det kommer det nog att göra oavsett om man har en 2008 eller 2010, just nu är det väl högt.

Jag tror inte riktigt på att byta efter 2 år, det kommer alltid en massa saker som sabbar kalkylen, typ handlaren drar av 5800 för 2 nya däck, och 4500 för en service, och 3000 för rekonditionering, och man sätter på dragkrok på den nya för 8400... men om det inte finns nåt sånt i kalkylen kan det kanske vara idé... /PH
Användarvisningsbild
av Guligan
Hur har det gått Henry, har du slagit till ännu?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

Hej, en földfråga samma bilmodell, kam[…]

Stänkskydd

Personligen tycker jag att det saknas något […]

Tips få ut ABS givaren fram

Jo larmet va sensor höger fram. Köpte en[…]

Flödar förgasare