Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Racetwin2
Japp, jag gör samma jag. Fjärren i samma hand som kassen. Brukar ändå ha nyckeln i handen när man går ur affären.....Så det går :-)
av shoeshine
Då jag beställde min XC60 i september 2008, gick det just då inte att beställa aut. bagagelucka pga. att man höll på att övergå från två till en pumpar som lyfter luckan. Försäljaren sade att det går bra att montera efteråt. Då bilen levererades i januari 2009 visade sig att det inte går, detta var enligt min försäljare svaret han fick från fabriken. Gissa om jag var missnöjd!
av bilgalen
Hur gör man om man fraktar något långt tex plankor så att luckan inte går att stänga? Förr tog man ju ett rep eller snöre och band ner luckan mot plankorna. Går det att dra ner luckan manuellt utan att trycka på knappen?
av JHg
bilgalen skrev:Hur gör man om man fraktar något långt tex plankor så att luckan inte går att stänga? Förr tog man ju ett rep eller snöre och band ner luckan mot plankorna. Går det att dra ner luckan manuellt utan att trycka på knappen?
Japp!
Användarvisningsbild
av Appel
shoeshine skrev:Då jag beställde min XC60 i september 2008, gick det just då inte att beställa aut. bagagelucka pga. att man höll på att övergå från två till en pumpar som lyfter luckan. Försäljaren sade att det går bra att montera efteråt. Då bilen levererades i januari 2009 visade sig att det inte går, detta var enligt min försäljare svaret han fick från fabriken. Gissa om jag var missnöjd!
Jag beställde min i juni 2008 och kommer ihåg "rabaldret" när Volvo stoppade den elektriskt öppningsbara bagageluckan, det är bara att söka lite i trådarna om det så kan ni se att det var en och annan som absolut inte skulle ha en Volvo...., men för att komma till saken, man kunde vänta tills problemet var löst och kanske få sin bil lite senare eller om man absolut ville vara bland dom första att få en XC60 så fick man ett prisavdrag på 5000:- från herrgårdsvagnspaketet om man valde bort den elektriskt öppningsbara bagageluckan. Jag valde att behålla min konfiguration och fick bilen levererad den 9 januari med fungerande elektriskt öppningsbar bagagelucka! (Luckan kunde jag kanske ha levt utan, men inte T6'an!!!)
Användarvisningsbild
av CarMan
bilgalen skrev:Hur gör man om man fraktar något långt tex plankor så att luckan inte går att stänga? Förr tog man ju ett rep eller snöre och band ner luckan mot plankorna. Går det att dra ner luckan manuellt utan att trycka på knappen?
då gör du likadant idag! bara för att luckan har el öppning/stängning, så behöver du ju inte andända den funktionen om det för tillfället inte passar dig
Användarvisningsbild
av CarMan
på XC60 tycker jag funktionen suger! där går det inte att göra manuelt, utan man måste köra elektriskt hela tiden, jo det går att köra manuelt om man vill, men den fungerar då inte som en vanlig.
av bilgalen
CarMan skrev:
då gör du likadant idag! bara för att luckan har el öppning/stängning, så behöver du ju inte andända den funktionen om det för tillfället inte passar dig
Lugn o fin hund nu! Det var faktiskt bara en fråga.

Skulle ju kunna varit så att luckan inte gick att dra ner för hand...(risk för att ha sönder elmotorn) därför jag undrade.
Koppling föll i golvet

Detta hände mig april 2023 med min 2017 Volvo[…]

Bensinpriser v2

Nu när den amerikanska kedjan Costco öpp[…]

Bifogar bild från instruktionsboken.

Oljeläckage V70n 2001 2,4t

Hej på er! Första gången jag post[…]