Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Appel
wide skrev:
AndS skrev:Eller så är den ur funktion på din bil :wink:
Förhöjd tomgång på kalla motor har väl funnits på bilar ända sedan automatchocken infördes på 60-70talet för förgasarmotorer, sedan har den förhoppningsvis förfinats med elektroniska/datorstyrda insprutningssystem.

Den är ju förhöjd från 750 till 1100.:). Hade en T4a innan den hade inte nån hysterisk tomgång. Så nu pratar ni i nattmössan... :lol:
Jo så måste det vara, nattmössa på mig och ajabaja på volvos motorkonstruktörer som är helt ute och cyklar...
av AndS
wide skrev:
Förhöjd tomgång på kalla motor har väl funnits på bilar ända sedan automatchocken infördes på 60-70talet för förgasarmotorer, sedan har den förhoppningsvis förfinats med elektroniska/datorstyrda insprutningssystem.

Den är ju förhöjd från 750 till 1100.:). Hade en T4a innan den hade inte nån hysterisk tomgång. Så nu pratar ni i nattmössan... :lol:
Menar du att tomgången är konstant förhöjd till 1100 även med varm motor, eller skojar du?? Eller så förstår jag inte inlägget.
Användarvisningsbild
av wide
AndS skrev:
wide skrev:

Menar du att tomgången är konstant förhöjd till 1100 även med varm motor, eller skojar du?? Eller så förstår jag inte inlägget.

Jo jag har trimmat upp tomgången tycker det brummar så ballt...................

Nää, inte har jag det.
Vi pratar kalla bilar...:
av AndS
Ok. Men inte kan den ligga kvar så lång tid på 1500varv innan den sjunker till ett lägre varvtal och speciellt inte en T6 om det är så. Den blir ju knappt körbar med så högt "tomgångsvarvtal" i stadstrafik eller om man ska trixa sig ut från en trång parkeringsficka med kall motor.
Kör ju diesel så jag har inte märkt av detta.
av Niclas
AndS skrev:Ok. Men inte kan den ligga kvar så lång tid på 1500varv innan den sjunker till ett lägre varvtal och speciellt inte en T6 om det är så. Den blir ju knappt körbar med så högt "tomgångsvarvtal" i stadstrafik eller om man ska trixa sig ut från en trång parkeringsficka med kall motor.
Kör ju diesel så jag har inte märkt av detta.
Den går juh upp på högre varvtal direkt efter starten, men så fort du rör gasen eller lägger i en växel så sjunker varvtalet till normal tomgång.

Här måste man istället ut till[…]

Har du något Art.nr eller liknande på[…]

Cigg-uttag maxström?

Hej Det står i instruktionsboken. Max str[…]

Parkslide är undantaget kravet på utr[…]