Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Min ytterst trevlige bilfösäljare, Bilia i Västerås, ringde igår för att höra att allt är väl med bilen. Jag passade på att fråga honom om möjligheten att ta bort ISO-fix märkningen. Idag på morgonen ringde han tillbaka och berättade att han kollat detta med rekonden som testat olika preparat utan framgång. Jag får nog leva med detta.

För övrigt är jag jättenöjd med bilen. Den går som ett spjut och förbrukningen ligger på 6,0 med 10km till jobbet. Om färddatorn är hyfsat OK så är det jättebra. Det visar sig när det är dax att tanka. Min V70N -02 bensin tar ca 8,5 på färddatorn vid samma körning.
P1800 skrev:Min ytterst trevlige bilfösäljare, Bilia i Västerås, ringde igår för att höra att allt är väl med bilen. Jag passade på att fråga honom om möjligheten att ta bort ISO-fix märkningen. Idag på morgonen ringde han tillbaka och berättade att han kollat detta med rekonden som testat olika preparat utan framgång. Jag får nog leva med detta.

För övrigt är jag jättenöjd med bilen. Den går som ett spjut och förbrukningen ligger på 6,0 med 10km till jobbet. Om färddatorn är hyfsat OK så är det jättebra. Det visar sig när det är dax att tanka. Min V70N -02 bensin tar ca 8,5 på färddatorn vid samma körning.
Manuell va ?
AndersP skrev:
P1800 skrev:Min ytterst trevlige bilfösäljare, Bilia i Västerås, ringde igår för att höra att allt är väl med bilen. Jag passade på att fråga honom om möjligheten att ta bort ISO-fix märkningen. Idag på morgonen ringde han tillbaka och berättade att han kollat detta med rekonden som testat olika preparat utan framgång. Jag får nog leva med detta.

Manuell va ?
Skulle inte tro det... Läs hans signatur: :mrgreen:

AIK:are som också gillar Volvo och mountainbike
Kör V70II MY10 2.4D automat sen 090909 kl 10.30
JHg skrev:
AndersP skrev:

Manuell va ?
Skulle inte tro det... Läs hans signatur: :mrgreen:

AIK:are som också gillar Volvo och mountainbike
Kör V70II MY10 2.4D automat sen 090909 kl 10.30
:lol: Det var AIK:aren som ställde frågan till P1800 :D
Jag kan hålla med om att det ibland är svårt att se vem som frågar/svarar på vad näR man citerar ?:-/
Efter trådskaparens insändare så märkte jag också dessa små klistermärken. Om inte jag minns helt fel så är de fast sydda på klädseln i tyg stolar. Måste hålla med om att de ser liiiiite fult ut. ser ut som smutsfläckar. Jag är en mycket flitig användare av isofix fästen. Ett krav då jag skall köpa bil (småbarns förälder). Man kan faktiskt känna efter/fråga om bilen är utrustad med isofix. Inte behöver man ha klistermärken som talar om för en att de finns. Det är ju inte direkt nå vetenskap, bara sticka in fingret och känna på om öglan finns eller ej.

Håller med trådskaparen!
Bitez skrev:Efter trådskaparens insändare så märkte jag också dessa små klistermärken. Om inte jag minns helt fel så är de fast sydda på klädseln i tyg stolar. Måste hålla med om att de ser liiiiite fult ut. ser ut som smutsfläckar. Jag är en mycket flitig användare av isofix fästen. Ett krav då jag skall köpa bil (småbarns förälder). Man kan faktiskt känna efter/fråga om bilen är utrustad med isofix. Inte behöver man ha klistermärken som talar om för en att de finns. Det är ju inte direkt nå vetenskap, bara sticka in fingret och känna på om öglan finns eller ej.

Håller med trådskaparen!
Tror det har att göra med Euro NCAP, har du inte godkänd och tillräckligt synlig märkning får man poängavdrag.
Koppling föll i golvet

Detta hände mig april 2023 med min 2017 Volvo[…]

Bensinpriser v2

Nu när den amerikanska kedjan Costco öpp[…]

Bifogar bild från instruktionsboken.

Oljeläckage V70n 2001 2,4t

Hej på er! Första gången jag post[…]