Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Fast jag har 18" vinterhjul, backkamera och debart drag också. Plus lackbehandling exteriört (även på fälgar) och behandling interiört (impregnerade mattor etc). Nypriset utan rabatt är ca 825000.

Ska dock inte byta....än.... :wink:

Jag gratulerar igen till en ny S80 V8. För det är ju en helt fantastisk bil! :-)-) :-)-)
Användarvisningsbild
av StringerBell
Det finns något absolut oemotståndligt med stora motorer. Men betalar man med egna pengar väntar man tills värdet har åkt fritt fall ett tag. Ljudet är det samma även på en sex-sju år gammal bil.
Användarvisningsbild
av StringerBell
XC90_Executive skrev:
StringerBell skrev:Men betalar man med egna pengar väntar man tills värdet har åkt fritt fall ett tag.
Är det nån som betalar med andras pengar? :wink:
Nej, folk här i forumet betalar trots allt ur egen ficka, mirakulöst nog. Jag har än inte läst något inlägg där det skrivs: "Min firma "Krokodil Konsult AB" beställde idag en fullutrustad Volvo [...]" ;)
Användarvisningsbild
av Brainy
Samt att om du har en tjänstebil så kanske du har någon tusenlapp lägre i lön än du haft om du inte kvitterat ut någon tjänstebil. Tjänstebil är ju inte allt för sällan något som förhandlas med i en löneförhandling.

Men nu var inte detta vad tråden handlade om. Starta gärna en ny tråd om ni vill, bara den håller sig ifrån pajkastning :)

Effektivt sätt att få sista ordet kom jag på nu... :oops:
Användarvisningsbild
av Krollspell
Tack för alla schyssta kommentarer!

Färgen är väl kanske ett fegt val. Men att välja svart eller andra färger innebär tyvärr ett ständigt putsande och lackförseglande för att slippa se alla 1 000 tals "smårepor" som uppkommer på nolltid och syns så jäkla bra i solksken sen..! Silver funkar alltid. Fälgarna har jag inget val, jag ville igentligen fortsätta med Venator men dom är numera tillbehör och går ej att få från fabrik. Jag kan tydligen inte heller få Michelin HP utan det blir Pirelli.

Sen ville jag gärna ha R-paketet som är riktigt snyggt, men då försvann mina ventilerade stolar, tyvärr för det är faktiskt en jäkligt skön grej under sommaren. Aldrig kan man då bli riktigt nöjd ??:-/ Four-C försvinner också, men där känns sportchassiet med sänkningen på 20 mm roligare.

Annars kan jag väl bara säga att jag aldrig haft en bättre och roligare bil än den S80 V8 jag har nu. 2 800 mil utan minsta bekymmer. Det enda jag gjort är att uppgradera blåtanden.

Lite tråkigt att alla trådar på forumet näatan alltid till slut hamnar på diskussioner om bränsleförbrukning hit och dit. Är vi så få kvar som gillar bilar, ser det som nått kul, ett intresse? Eller tycker alla att det är så kul med en Drivebilarna lr diesel? Känns snart som att vi ska be om ursäkt för att vi finns..
av Arese
XC90_Executive skrev:Fast jag har 18" vinterhjul, backkamera och debart drag också. Plus lackbehandling exteriört (även på fälgar) och behandling interiört (impregnerade mattor etc). Nypriset utan rabatt är ca 825000.

Ska dock inte byta....än.... :wink:

Jag gratulerar igen till en ny S80 V8. För det är ju en helt fantastisk bil! :-)-) :-)-)
Wow, en S80 för 825 papp, imponerande! Då hade jag nog iofs föredragit en S-klass eller en BMW 740i.....

Fast de som köper S80 V8 kanske alla jobbar i Volvokoncernen och får ett par hundra tusen i rabatt?

Mvh
Arese
av Arese
Krollspell skrev:
Lite tråkigt att alla trådar på forumet näatan alltid till slut hamnar på diskussioner om bränsleförbrukning hit och dit. Är vi så få kvar som gillar bilar, ser det som nått kul, ett intresse? Eller tycker alla att det är så kul med en Drivebilarna lr diesel? Känns snart som att vi ska be om ursäkt för att vi finns..
Tror att det beror på att de flesta som köper Volvo gör det mer på förnuft än känsla, då blir förbrukning viktigt. Bilarna är byggda för att frakta ungar, svärmor och blomma från A till B, inte att köra låga sjuor på ringen. I grunden tycker jag också att Drivekoncept odyl är bra och viktiga initiativ som är helt rätt för Volvo.

Fast så länge som långtradarna får vara 25 meter så föredrar jag +300 hk. Och bakhjulsdrift 8)

Mvh
Arese

Jag har Steg 4 i min V70 D4 AWD 2015. Om du vill h[…]

De som har problem med ombordsladdaren har kunnat […]

Ljud från koppling

Rasslar det lika om du trycker lite lätt p&ar[…]

Money talks. Med begränsade resurser så[…]