Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av XC90_Executive
bilgalen skrev:Fast det är ju stor skillnad för den enskilde bilägaren att bara svänga förbi sin återförsäljare och hämta upp en ny matta jämfört med att lämna in bilen i någon/några dagar för att laga mer tekniskt komplicerade fel.
Vi svävar ut OT, men säg det till den barnfamiljen i USA som fick gashäng och krockade med en lånad Lexus. Men det går bara att säga det till ett par av dom eftersom några dog...
av bilgalen
XC90_Executive skrev:
bilgalen skrev:Fast det är ju stor skillnad för den enskilde bilägaren att bara svänga förbi sin återförsäljare och hämta upp en ny matta jämfört med att lämna in bilen i någon/några dagar för att laga mer tekniskt komplicerade fel.
Vi svävar ut OT, men säg det till den barnfamiljen i USA som fick gashäng och krockade med en lånad Lexus. Men det går bara att säga det till ett par av dom eftersom några dog...
Nu syftade ju jag på den andra gruppen, den som utgör 99 procent av alla bilägare som kanske inte ens märkt något annat än att de får brev i brevlådan och hänvisas till att besöka återförsäljaren snarast möjligt.

Jag säger inte att enkla fel aldrig kan vara allvarliga.

Det finns förresten exempel på liknande olyckor som skett där bilgaren fastnat med skon så illa mellan pedalena att bilen skenat.
av jhenrikj
Vad jag reagerade mest på var skitsnacket ovan om att köper man en Toyota så drabbas man aldrig av några fel.
av cse
jhenrikj skrev:Vad jag reagerade mest på var skitsnacket ovan om att köper man en Toyota så drabbas man aldrig av några fel.

Var i tråden har du läst att Toyota ALDRIG drabbas av några fel?

Mvh. BeGe
Väldigt tråkigt att höra att det börjar med problem :| Det kanske bara är en slangklämma som lossnat kan man hoppas på så det inte är något värre :???:

Vi behöver inte diskutera toyota vs volvo i denna tråden, skapa gärna en annan tråd om det så inte denna tråden behöver spåra ur ännu mer tack..

/Kalle
av jhenrikj
cse skrev:
jhenrikj skrev:Vad jag reagerade mest på var skitsnacket ovan om att köper man en Toyota så drabbas man aldrig av några fel.

Var i tråden har du läst att Toyota ALDRIG drabbas av några fel?

Mvh. BeGe
Okej, aldrig var att ta i, jag erkänner.
snoddasD5 skrev:Kört 5mil med helt ny V70 MY10 den har tömt all servo-olja fullt i olja under bilen.

Ändrade rubriken lite/Kalle
Fy vad tråkigt, det är sånt som får en att bli helt galen! Klämma eller ej, liten miss eller ej, sådant borde ju verkligen inte hända. Usch!

Undrar bara hur långt bilen får ha gått då man hämtar den. Hmmm...
Nja, jag undrade då hur mycket folk på ÅF får köra bilen vid nybilsleverans. Jag menar kan bilen ha gått typ 300km då man ska ta emot den. Finns det ngn gräns för hur mycket de får köra omkring innan leveransen.

Jag fattar väl också att säljaren inte kan ta hem min bil över helgen och sedan leverera den till mig rekondad. Men finns det en max gräns?
Har fått svaret idag det är styrservon som är trasig måste bytas ut dom skulle skicka en ny med flyg från göteborg dom skulle försöka fixa den så fort som möjligt. trodde det tar cirka 2dagar och fixa när nya servon kommer. dom skulle diskutera idag på eftermiddagen hur mycket jag skulle få i ersättning så service och hjälp är dom otroligt bra på. kommer aldrig sluta köpa volvo

Här måste man istället ut till[…]

Har du något Art.nr eller liknande på[…]

Cigg-uttag maxström?

Hej Det står i instruktionsboken. Max str[…]

Parkslide är undantaget kravet på utr[…]