Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av poseidon
Har leverans på torsdag nästa vecka. 1.5 vecka från att de fick bilen. Vad gör de på verkstaden? Drag, spoiler och sportratt skall monteras. Tar väl 1 dag max?
Användarvisningsbild
av robbygg
Tar nog max en dag att göra alla dom grejerna. Men samtidigt är det nog ingen verkstad som vågar boka in en nybilsleverans förräns bilen står på gården. Sen har dom säkerligen massa andra bilar att leveransa med, kommer det 10 V70II i stöten på lastbilen och alla vill ha sin bil samtidigt så ser ni ju själva att det inte går att lösa. Det ligger i allas intresse att få iväg bilen så fort som möjligt, kunden vill ha bilen och återförsäljaren vill ha betalt :)

Men jag håller med dig, vänta på sin nya bil är något av det värsta som finns, speciellt när man vet att den finns på plats.
Användarvisningsbild
av poseidon
Om alla resonerade så skulle ju alla produkter stå kvar på fabriksgolvet.
Kan man inte planera bättre än så så bör man skaffa hjälp. (de kanske inte har uppkopplade datorer? :lol: )
De lär ju veta när bilen lämnar fabrik, de vet hur lång tid det tar att köra för lastbilen från Belgien. Mao så kan de boka in leveransservice så fort bilen är färdigtillverkad på fabriken.
MEN jag antar att det inte är så här det går till....
av perado
Var byggs v70 2,4d någonstans? Är det i Sverige eller Belgien? Jag har tagit det för självklart att det är i Sverige ;)
av bmwtomas
Bilen hämtad och 28 mil avklarade, helnöjd än så länge :wink:
0,67 i förbr med farthållare och ett snitt på över 100 km/h.
Användarvisningsbild
av Guligan
perado skrev:Var byggs v70 2,4d någonstans? Är det i Sverige eller Belgien? Jag har tagit det för självklart att det är i Sverige ;)
Den byggs i Sverige.
av marcbe
perado skrev:Var byggs v70 2,4d någonstans? Är det i Sverige eller Belgien? Jag har tagit det för självklart att det är i Sverige ;)
Torslanda:
S80
V70
XC70
XC90

Gent:
C30
S40
V50
XC60

Uddevalla:
C70
av perado
Det var skönt att höra, att man stödjer svenska fabriker!! :D

Ser verkligen fram emot den nya bilen. Vet någon hur lång tid, ca, det tar från dess att bilen är definitivt planerad till den tillverkas? Skulle vara kul med lite mer information om hur och när min bil byggs än det som presenteras under https://www.clickredirect.net/_forms/vo ... /login.asp

Första gången jag skriver på foru[…]

Tack för svar. Det är inga jättesto[…]

Hittade faktiskt en workaround på nätet[…]

Du kan ta bort värmaren men måste d&ari[…]