Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

HP har ett slutsteg på 4x40w mot 4x20w på P, HP har dessutom 8 högtalare mot 6 för P, så det låter som en rackarns mjukvaruuppgradering det :D

Seriöst, dm det går att få in MP3 via en uppdatering så låter det helt klart intressant. Någon som "känner någon" som skulle kunna undersöka det lite närmare?
av mada72
micke011 skrev:Heh nä, din volvohandlare vill ha dryga 5 tusen utan iPod, "det är inte välgörenhet vi bedriver här" :) Och man ska veta att iPod/USB-interfacet inte laddar iPhone 3G eller iPod Touch 2nd Gen pga någon ändring i kontakten men det går tydligen att åtgärda med en enkel adapter för några hundra. Det finns dock ett alternativ till Volvos eget iPod/USB-interface och det är ett Parrot handsfree som åtminstone Bilia säljer till V70II 08- för 4450kr enligt deras tillbehörskatalog, troligtvis är det fler ÅF som säljer det.
Va f-n... jaja de vet hur man tar betalt!
Den där parrot verkar ju intressant eller mjukvaru uppgraderingen, får väl kolla vid nästa service vad de kan erbjuda.
Användarvisningsbild
av leiwi
micke011 skrev:HP har ett slutsteg på 4x40w mot 4x20w på P, HP har dessutom 8 högtalare mot 6 för P, så det låter som en rackarns mjukvaruuppgradering det :D

Seriöst, dm det går att få in MP3 via en uppdatering så låter det helt klart intressant. Någon som "känner någon" som skulle kunna undersöka det lite närmare?
jo Micke det följer både nytt slutsteg och högtalare i uppdateringen .... Skratt...

Nej du har helt rätt vist skiljer det på viss hårdvara men själva "apparaten" skall inte skilja på annat än mjukvaran ..och min ide var att lösa problemet med att kunna spela MP3 skivor,
nu när trådägaren efter många år äntligen hittat en BIL !!!!!!
Hur nu det kunde ta nästan 30.......år Skratt.....
Gött mos
av Choelo
Hej!

Jag lånar tråden lite tänkte jag.

Har en S80N med Performance Sound, alltså det enklaste paketet med 4x20W förstärkare. Men jag undrar om man inte borde kunna byta ut bara förstärkaren och få ett lyft i ljudet? Förstärkaren sitter väl i bakluckan, så om man får tag på en High Performance eller Premium Sound förstärkare, skulle det gå att koppla in? Och skulle ljudet förbättras?

Vill bara ha lite mer kräm, och jag har av tidigare erfarenhet märkt att ett byte av enbart originalstereon till en stereo med mer kräm ger ett enormt ljudlyft i t.ex. tidigare s40/v40 modellerna. Då originalhögtalarna är av betydligt högre kaliber än originalstereon..

Hade varit underbart om detta gick att genomföra!? Vore grymt tacksam om någon kunde ge klarhet i min fråga snarast. Alltså enbart byta slutsteg i en S80n där ett Performance slutsteg sitter monterat?

Tack!
Kan ju tillägga här att ipod+usb-interface kostar runt 2800 kr för all hårdvara + mjukvara och runt 1 timmes verkstadsjobb. Men det är så enkelt att montera själv att du själv (eller nån händig granne/kompis/svärfar) gör det på 1-2 timmar.
samz skrev:Någon som fick reda på mer om "uppdateringen" av mjukvaran i P stereon?

Vore ju onekligen juste om det gick.
Finns flera trådar igång parallellt om detta. Det går INTE att uppgradera Performancestereon. Du kan byta högtalare, montera iPod/USB-interface och montera eftermarknadsslutsteg och -subwoofer, men inte Volvos grejer.

Min V90 D4 med adblue har på ett år oc[…]

V60 T3 -2011 Turbo laddar inte

Min lösning för framtida ”sök[…]

Vibrationer vid gaspådrag C70

Däcken kanske? Du har inte fel fälgar oc[…]

Kolla hos HK Bildemontering i Nykyrka, de har h&ou[…]