Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av VolvoB20
agb007 skrev:
AndersP skrev:Provade just en sån här
http://www.webhallen.com/prod.php?id=91123
Det gick inte att connecta till USB-interfacet :cry:

Det hade nästan varit för bra för att vara sant.
Men efter att ha kikat på manualen till den disken så hade jag avvecklat
wd smart ware samt formaterat om den fat32 format.
Tror banne mig det hade funkat då.

mvh
agron

500 Gb rymmer ca 100.000 låtar som kostar 10 kr/st i nedladdning, ops nästan musik för en mille i spelaren borde ju räcka en bit....
Användarvisningsbild
av VolvoB20
P1800 skrev:Hej,

Har anslutit USB men få bara alla låtar i en enda lång spellista - hittar inget sätt att navigera mellan album, bara låt till låt. Fel handhavande eller ska det fungera så?
Funkar bra men man får lägga varje album i en egen katalog.
av frbjerke

Har anslutit USB men få bara alla låtar i en enda lång spellista - hittar inget sätt att navigera mellan album, bara låt till låt. Fel handhavande eller ska det fungera så?
Forsøk å trykke på "Enter"-knappen, så skal du få frem en meny. Det funker i alle fall på iPod...
av VolvoDubai
frbjerke skrev:

Forsøk å trykke på "Enter"-knappen, så skal du få frem en meny. Det funker i alle fall på iPod...
Precis, lägg albumen i mappar och använd "Enter" för att få upp översikten. Samma funktion om du har MP3:or på CD.
av Bitez
Stereon i sig klarar av att läsa av 64.000 filer (observera filer, inte mb eller något) och 500 mappar.

Själv har jag köpt ett usb-minne på 16gb (199kr clas ohlsson) har inte lyckats fylla hälften än, 3700+ låtar.

Fan 64000 filer är mycket!
Användarvisningsbild
av LanFan
Bitez skrev:Stereon i sig klarar av att läsa av 64.000 filer ...
Var har du läst/hört det? Letar just efter en manual som beskriver hur USB't funkar. Blir tokig hur den sorterar filerna i en talbok jag har. Den sorterar inte efter filnamn, 001abc, 002abc osv och heller inte efter mp3 taggen "Track". Det blir bara hullerombuller. http://vccs.volvocars.se/accessories/ca ... efault.htm är ju inte så uppdaterad.

//J
av ragge
LanFan skrev:
Bitez skrev:Stereon i sig klarar av att läsa av 64.000 filer ...
Var har du läst/hört det? Letar just efter en manual som beskriver hur USB't funkar. Blir tokig hur den sorterar filerna i en talbok jag har. Den sorterar inte efter filnamn, 001abc, 002abc osv och heller inte efter mp3 taggen "Track". Det blir bara hullerombuller. http://vccs.volvocars.se/accessories/ca ... efault.htm är ju inte så uppdaterad.

//J
Nej, den verkar inte sortera på filnamn eller liknande, utan det verkar enbart vara i den ordning som de ligger i katalogfilen, vilket i de flesta fall är samma som den ordning man har kopierat dit dem, och om man har kopierat katalogvis så verkar det, lustigt nog, för del flesta OS och program även vara i bokstavsordning. Lite egendomligt, men det verkar ju oftast fungera.

(Jag håller min USB-sticka uppdaterad med rsync. Filerna hamnade i lätt oordning i sina kataloger när man tittade på dem med stereon. Det var för att rsync först skriver dit filen under ett temporärt namn och sedan döper om den till sitt riktiga namn, varvid de hamnar i "oordning" (nåja...) i katalogfilen. Detta löstes med '--inplace'.)

Fråga till er som har väldigt många filer på USB-sticka (eller disk): Tar det lång tid för stereon att ladda informationen om stickan, alltså innan stereon kan börja spela musik? Jag vet inte vad den gör, men det tar en stund även med min sticka med bara några tiotal skivor/kataloger med totalt några hundra låtar.
Senast redigerad av 1 ragge, redigerad totalt 0 gånger.
av agb007
Har ett 8GB som nästan är fullt och det är samma tid som det fulla 4 GB tog så det verkar
inte vara storleken spelar så stor roll i detta fall:)

agron
av Bitez
LanFan skrev:

//J
Det står i manualen som följde med bilen.. Fick ju läsa ett tag, dock så hittade jag inte t.ex hur man bläddrade bland kataloger, så ngn pedagogisk läsning är ju inte instr. boken :D

Jag har ett 16gb usb minne, tar c:a 15sek för stereon att läsa av minnet, sedan så kommer låtarna och katalogerna i bokstavsordning (kanske att den är sorterad så i minnet i sig)

usb-uttaget är nog det mest fantastiska som har hänt volvo's orginal stereon, jag tycker för övrigt att high performance är en grymm stereo. Hoppas det löser sig för mig med lite problem, för funktionen är helt fantastisk :)

här sitter det

Du har väl sökt hjälp igen på[…]

Nja, riktigt så enkelt är det inte. Ja[…]

Fungerar det med vaccumslang?