Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av contour
AndersP skrev:Samma dag som bilen var tillverkad fick jag J--XX3...typ, det var 27/8
Det tog 2 dagar.
lite kul att kolla hos Transportstyrelsen vad ens gamla regnr kör runt på för bil numera :lol:
På onsdag 10.30 får jag den 8)
@AndersP, något annat som är lite kul är följande:
Jag väntar också leverans av en 2.4D (hämtar på torsdag), min regplåt börjar också på J och i skogen rullar jag också runt på en Focus Black Raider (en 08, mycket cykel för pengarna). Liten värld ibland. :D

Håller dock på ett annat stockholmslag i fotboll/hockey. 8)

/Martin
Användarvisningsbild
av AndersP
contour skrev:
AndersP skrev:Samma dag som bilen var tillverkad fick jag J--XX3...typ, det var 27/8
Det tog 2 dagar.
lite kul att kolla hos Transportstyrelsen vad ens gamla regnr kör runt på för bil numera :lol:
På onsdag 10.30 får jag den 8)
@AndersP, något annat som är lite kul är följande:
Jag väntar också leverans av en 2.4D (hämtar på torsdag), min regplåt börjar också på J och i skogen rullar jag också runt på en Focus Black Raider (en 08, mycket cykel för pengarna). Liten värld ibland. :D

Håller dock på ett annat stockholmslag i fotboll/hockey. 8)

/Martin
Coolt
2 rätt av 3 är rätt ok ändå :mrgreen:
av Bitez
Jag visste att bokstavs sammanhanget med årsmodell togs bort, men jag trodde faktiskt ändå att årets bokstav var M, alla 2010 års modeller jag sett på vägarna hade "M". Hmm...
Användarvisningsbild
av AndersP
Samma dag som min levererats till ÅF, tog jag en sväng förbi och kollade om jag såg min. Men icke, det stod måååånga nya bilar hos ÅF.
Men döm om min chock :shock: när det första jag ser är en sprillans V70 som kommer i hög fart nerför en backe och svänger alldeles för fort uppför en kort backe och in i en inhängnad. Nästan Hollywood-varning. herregud vad gör dom tänkte jag.
När jag sen kollade närmare var det en ny HYRBIL med JYY som regbokstäver.
Ut hoppade en HertZ-kille....
Vad hade man gjort om det varit sin egen ögonsten ?
Blev chockad ändå, men hyrbilar plågas väl ändå mer eller mindre under de 12 eller 18 månader de hyrs ut :o
av Bitez
Inga sådana inlägg med högt nervositets faktor AndersP :p Usch.. får väl tälta utanför så fort ens bil kommer till ÅF! :))))))))))))))))))))))))))))))))
Användarvisningsbild
av AndersP
Bitez skrev:Inga sådana inlägg med högt nervositets faktor AndersP :p Usch.. får väl tälta utanför så fort ens bil kommer till ÅF! :))))))))))))))))))))))))))))))))
Nojig är bara förnamnet :P
av Bitez
hahaha....

Tänk dig, står 10-12 gubbar med tältar vid HN's inhägnad... Och bara väntar... Snacka om rubriker :))))))))))))))))))))))))

Så det gäler bara o ta semester då man ser att bilen hamnar hos åf :))) Vi skulle ju även kunna kombinare det med träff/läger :))))))))))))))))))))
av LOTEZ
Jag hade B på 08:an och på 10:an har jag E som begynnelsebosktav

//LOTEZ
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
AndersP skrev:Samma dag som min levererats till ÅF, tog jag en sväng förbi och kollade om jag såg min. Men icke, det stod måååånga nya bilar hos ÅF.
Men döm om min chock :shock: när det första jag ser är en sprillans V70 som kommer i hög fart nerför en backe och svänger alldeles för fort uppför en kort backe och in i en inhängnad. Nästan Hollywood-varning. herregud vad gör dom tänkte jag.
När jag sen kollade närmare var det en ny HYRBIL med JYY som regbokstäver.
Ut hoppade en HertZ-kille....
Vad hade man gjort om det varit sin egen ögonsten ?

Har sett många bilar med plasten på som körs nåt så in i HELV***. Många har ju ingen respekt för andras grejer.... :roll:
av Bitez
hmm... Jag tycker inte att vi kritiserar för mycket, risk för att "du-vet-vem" som kommer och börjar försvara "Vi har visst respekt! Det är bara ni blåsta volvo ägare som inte fattar nåt.." :D :D :D :D

(var bara tvungen :D)

Elbilsmärket Nio har automatiserat batteriby[…]

Här måste man istället ut till[…]

Har du något Art.nr eller liknande på[…]

Cigg-uttag maxström?

Hej Det står i instruktionsboken. Max str[…]