- fre 21 aug 2009, 22:49
Tack för alla bra svar iallafall. Känner mig säker på att jag fixar installationen om jag tar det piano och inte stressar. Ska oavsett vad se om inte handlaren kan installera fästpanelerna när de ändå förbereder nya bilen för leverans. Om handlaren gnäller för mycket fixar jag installationen själv.
/Martin
jasu50 skrev:Jag gav mig i kast med dylik montering och det visade sig vara väldigt enkelt. Jag använde en träborr som jag tejpade, eftersom de är spetsiga och dansar inte runt. Att montera på båda sidorna tog 30 minuter.Har också tänkt i banorna kring träborr just för att slippa "dansandet". Tror kanske metallborr egentligen ger ett något renare och bättre hål men håller med dig om att träborr nog är klart lättare att få exakt och kanske är att föredra.
Ta det lugnt och följ instruktionen så går det som en dans. Lycka till.
Tack för alla bra svar iallafall. Känner mig säker på att jag fixar installationen om jag tar det piano och inte stressar. Ska oavsett vad se om inte handlaren kan installera fästpanelerna när de ändå förbereder nya bilen för leverans. Om handlaren gnäller för mycket fixar jag installationen själv.
/Martin
V70II 2.4D aut -10
V50 1.8f -08 (såld)
S40N 2.4i aut -04 (såld)
V50 1.8f -08 (såld)
S40N 2.4i aut -04 (såld)