Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av AndersP
Visst är det härligt med nytt :lol:
Jag har följt min bil på nätet som alla andra.
LEv har hela tiden varit V37, beställde 30 juni
Tillverkningen började 25/8, färdig 27/8
28/8 började transport till ÅF, framme måndag 31/8 dvs V36
Nu fick jag besked att den finns för leverans 9/9, en och en halv vecka senare ...snacka om barn som väntar på tomten :o
Hade hoppat att få den innan helgen
men de håller utlovad lev och den som väntar på något gott...
Vad jag förstår ska de fixa
Drag fast utan nivåregl m +, + besiktning
Skålade gummimattor Offblack,
Fjärrstart för br.värmare ihop m
Användarvisningsbild
av micketrono
Hej allihopa!
Är helt ny här på forumet så man måste ju göra ett första inlägg... :D

Är det nån som vet på ett ungefär hur länge det brukar dröja innan man hamnar på steg tre? Alltså sedan bilen är "defenitivt plannerad" tills den börjar byggas...

Mvh Micke!
Användarvisningsbild
av contour
nudie skrev:Jag vill också se status på min bil...? Hur gör man?! :shock:
För att se statusen besöker man webbadressen här nedanför. Där anger man sitt sjuställiga CIS-nummer (tror det hette så, en typ av ordernummer mot fabriken iallafall). Det numret tror jag inte brukar stå på orderbekräftelsen, men du kan få det från din säljare.

Adress till leveranssidan:
https://www.clickredirect.net/_forms/vo ... /login.asp

/Martin
Användarvisningsbild
av 164E
Såg just att bilen ploppat upp på steg 4 och är färdigbyggd nu :D ...mindre än ett dygn efter att den togs upp till steg 3 8) Ser också att leveransen har tidigarelagts. :-)-)
Senast redigerad av 1 164E, redigerad totalt 0 gånger.
av najk
Samma här.
Beställde 1 juli, igår blev det steg 3 "Nu byggs din Volvo XC70" och idag steg 4 "Din Volvo XC70 är färdigbyggd"
Samtidigt flyttade preliminär leveransvecka från V39 till V38.

KOM NU! =)
av Bitez
Hmmm.. jag fick mitt CIS nummer från min säljare idag, kikade, (han tittade samtidigt) Jag så preliminär leverans v.43, medan han såg preliminär datum 11/10! De kan visst se mera precist än vad vi kan på denna sida.

Det låter ju väldigt trevligt när den planeras komma 2v tidigare än väntad :)))))

knappt 5 veckor!
Användarvisningsbild
av contour
Bitez skrev:Hmmm.. jag fick mitt CIS nummer från min säljare idag, kikade, (han tittade samtidigt) Jag så preliminär leverans v.43, medan han såg preliminär datum 11/10! De kan visst se mera precist än vad vi kan på denna sida.

Det låter ju väldigt trevligt när den planeras komma 2v tidigare än väntad :)))))

knappt 5 veckor!
Jag undrar lite om inte säljaren nämnt det datum då bilen kommer att komma till dem från fabriken. Det datumet brukar ligga ca 2 v före prel leveransvecka, och sedan brukar säljaren behöva ett gäng dagar för att få bilen klar innan du får hämta den.

Då jag beställde min nuvarande bil (en V50 1.8f) så stämde prel leveransvecka på volvowebben ganska bra med när bilen sen hämtades. På min beställda V70 var dock prel leverans V39, men redan nu finns den hos återförsäljaren och kommer hämtas nästa vecka (dvs V37). Skulle nog gissa att de flesta prel leveransveckorna stämmer hyfsat, men ibland har man tur och får bilen tidigare.

Skoj att följa bilens väg hem oavsett. Hoppas du får den tidigare än planerat :)

/Martin
av swemax
Pinsamt att erkänna men jag kollar typ 10ggr om dagen ifall det skull ha ändrats :oops:
hitills har den bara hoppat in från V43 till V42 men fortfarande bara i status orderlagd :cry:

Elbilsmärket Nio har automatiserat batteriby[…]

Här måste man istället ut till[…]

Har du något Art.nr eller liknande på[…]

Cigg-uttag maxström?

Hej Det står i instruktionsboken. Max str[…]