Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Jensen
Grundtanken med Trygghetsavtal är ju att knyta kunden
till sig under en längre period, då man vet att servicen då
görs enbart hos t.ex Bra Bil, och då kan man samtidigt sälja
på Bromsvätskebyte , nya sommardäck mm mm.
Oftast tjänar man inte många kronor på att kunden enbart
gör själva servicen i Trygghetsavtalet.
Användarvisningsbild
av AndersP
Jensen skrev:Grundtanken med Trygghetsavtal är ju att knyta kunden
till sig under en längre period, då man vet att servicen då
görs enbart hos t.ex Bra Bil, och då kan man samtidigt sälja
på Bromsvätskebyte , nya sommardäck mm mm.
Oftast tjänar man inte många kronor på att kunden enbart
gör själva servicen i Trygghetsavtalet.
jag hade ett Trygghetsavtale som var Sverigetäckande hos alla Auktoriserade Volvoverkstäder
Köpte hos BraBil men servade där så länge man fick gratis lånebil, efter det blev det Bilia eller Upplandsmotor
Vet dock inte vad merkostnaden blev för rikstäckande men jag inbillar mig att den var obetydlig.
Från början var det ganska svårt att få ur säljaren hr stegringen av kostnaden skulle se ut över åren.
Säljknepet gick ut på att det kostar knappt 200kr de första åren, sen ökar det succesivt. det slutade som sagt tidigare på ca 1100 år 8.
Så sista åren var det saftigt men jag servade och reparerade en del. Sista månaden byttes skivor bak. Kännere mig rätt nöjd med att jag valde TA på min 01.
Av kuriosa kan jag nämna att VARJE gång jag lämnade in bilen kändes det lite som att komma med rabattkuponger till affären, dvs lite jobbigt för den som ska betalt.
Sa man inte till att man hade Trygghetsavtal innan man lämna in då blev Kundmottagaren sur och hade man något extra tillägg på nått vid service så var kommentaren "jag måste kolla om Trygghetsavtalet täcker det".
Vilket det alltid gjorde, utom när det gäller hjulinställning plus några andra grejer som jag aldrig hade problem med.
Man tycker att de kunde se på regnr+Kundens namn att man har TA och att man kanske t.o.m. skulle bli bemött lite VIP. Men icke på BraBil iallafall. Bilia KIsta och framförallt Uplands Motor Akalla var ljusår bättre än BraBil.
Men i alla Yrken finns det folk som kanske inte tillhör "de skapaste knivarna i lådan" :mrgreen:
Bränslytryckgivare

Givaren ser ut så här - https://www.aut[…]

Det står ju heller ingenstans att bilen har […]

I dokument som batteribolaget skickat in till a[…]

Ajdå, såpass. Jag får lämna[…]