Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Racetwin2
Tobbev skrev:Det står ju iofs i handboken att max antalet mappar är 500 st....
japp, inklusive undermappar vilket du lätt överskrider om du har kataloger med artist och sedan flera album per artist etc. Jag har lyckats komma över 500 mappar enbart på en CD med Mp3:or. Får då meddelandet att spårinfo saknas eller att data saknas eller vad det nu stod.....:-(
av Tobbev
En CD rymmer ca 800MB. En låt är väl runt 4MB i snitt, alltså runt 200 låtar på en CD? Hur fasen lyckas du skapa 500 mappar på en CD då?
Användarvisningsbild
av Racetwin2
Tobbev skrev:En CD rymmer ca 800MB. En låt är väl runt 4MB i snitt, alltså runt 200 låtar på en CD? Hur fasen lyckas du skapa 500 mappar på en CD då?
Hmmmm.....håller med dig Tobbev. Jag gjorde inte matematiken innan jag skrev men jag får problem redan vid ca 150 låtar och en herrans massa undermappar. I datorn funkar hela CD:n men när jag kör den i bilen så klarar inte stereon av det (performance). Får felmmeddelade (oftast på de sista mapparna i katalogen). Detta får jag inte om jag bara lägger in låtarna rakt upp och ner (utan mappstruktur) så något har det med mänden data (filer+mappar etc) som gör att det inte funkar. Någon som haft detta problem med USB:n också?
av Tobbev
Nu har jag hämtat bilen.

Har 2 380 Filer, 101 Foldrar på en USB-sticka. Funkar utan problem.

Lite överraskad blev jag att bilen laddar min iPod Touch 2G eftersom jag läst att den inte skulle det....
Användarvisningsbild
av Racetwin2
Tobbev skrev:Jag hämtar ut min bil i morgon. Håller på att mata ett 16GB minne med prylar nu. Återkommer i morgon med resultat:)
Hello! Jag hämtade precis ut min 2,5FT idag och tryckte i ett 16 gigs USB-minne. Fick först meddelande att "enheten inte kunde läsas" eller liknande. Formaterade om USB:t (FAT32) och provade igen. Körde över musik direkt från mediaplayer via synk-funktionen. Denna gång gick det perfekt! Har ca 5 gig musik nu. Upptäckte att rullningen i menyn är mycket snabbare än i den förra bilen (V70II MY08) där jag bara hade cd-växlaren. MP3-skivor på CD tog låååång tid att läsa in om du hade många kataloger varje gång du bytte skiva. Kunde ta 2-3 minuter innan man kunde lyssna. Nu gick det väldigt fort trots att det var 5 Gig. Perfekt! Och så kan man skapa en mapp för barnen så att man slipper tjatandet:-) Beställde även hörlursuttagen bak vilket jag hade i förra bilen. En stor fördel att man kan lysnna på olika saker bak mot fram. Då kan barnen ta hörlurarna och lyssna på vad de vill.
av hansjkpg
Tobbev skrev:En CD rymmer ca 800MB. En låt är väl runt 4MB i snitt, alltså runt 200 låtar på en CD? Hur fasen lyckas du skapa 500 mappar på en CD då?
Tar en mp3 låt 4mb ?? den ska väl vara komprimerad??
Användarvisningsbild
av Racetwin2
Sjutton - nu blir jag irriterad!

Har kört in ett 16GB memorystick och synkat över massa musik från Mediaplayer. Formaterade även om USB:t till FAT32 bara för att vara på den säkra sidan. ca 6 gig körde jag öven men bilen visar bara upp till 656 filer (684 mappar) = 3,68 GB. Allt bortanför det klipps bort :-( vet någon om det finns en gräns för vad bilen klarar av? Jag kan öppna USB:t i datorn och spela allt i datorn men bilen tar det inte. Vad kan vara fel?

p.s. jag har separata mappar för varje artist och sedan separata mappar för varje album. Därav det stora antalet kataloger.
965 -97 Ingen gnista.. (B63)

Vad jag tänkte är att skarvarna mellan h[…]

Köp hos Trodo.se. De har ett kontrollsystem f[…]

Vi som beställt nya XC60

Nu har jag beställt en V60, så det kans[…]

AC & kylfläkt

Jag har då fått beställt en ERA k[…]