Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lövet
Jensen skrev:Självklart väldigt tråkigt, men att du får en
värdeminskning pga en omlackad del kan jag
inte hålla med om, varför skulle den bli värd mindre???
För att det alltid blir nyansskillnader. När man sedan ska sälja bilen begagnad så drar folk öronen åt sig när de ser lacken. Jag är en av de begagnatköparna exempelvis.
Användarvisningsbild
av Appel
Jag har fått del av dörr omlackad på min bil och det syns faktiskt ingeting, nu vet personalen på den plåt och lackverkstaden att jag är väldigt petig, men jag tror att dom gör bra jobb oavsett om det är en "normalkund" eller en petig "jäkel" som jag!

Men visst kan man ha otur och få nyansskillnad, det vet jag, men det kan bli bra också!!
Användarvisningsbild
av Ticken
Vill bara säga det att det är verkligen supertrist det som har hänt, verkligen inte kul. Men glöm inte bort att vi är bara människor allihopa, försök att inte vara "en sån där" och skälla ut verkstadspersonalen för noter..
Jag vet att det är surt, men jag är övertygad om att dom inte gjort detta med flit. Riktigt tokförbannad har du rätt att bli om dom inte vill hjälpa dig med detta, det har dom ju lovat att gjort nu..

/Ticken
Tråkigt när det händer sånt där. En omlack blir ju aldrig så bra som originallacken.
Du kan väl prova att få Polestar effektoptimering (om du nu är intresserad av det) som kompensation.
Troligen går det väl inte men kan vara värt att göra ett försök, Lycka till.
av Amli
Psyko skrev: Sett många kunder lämna in bilen utan att gå runt den vid inlämnandet men
när dom hämtar bilen går dom runt bilen, varför då ? Dom har ju ingen aning om
det var ett märke innan dom lämnade bilen eller ej.
Personligen skulle jag upptäcka en ny repa eller liknande på min bil DIREKT. Men jag är nog å andra sidan inte som gemene man när det gäller vård av bil ;-//

Jag lider verkligen med Thho, det är för jävligt det som hänt. Att en mekaniker går in i en bil med ljus och känslig inredning utan att skydda klädseln och dylikt är inte slavrigt eller liknande det är rent korkat och grovt tjänstfel.
Användarvisningsbild
av gooose
Jag lider verkligen med Thho, det är för jävligt det som hänt. Att en mekaniker går in i en bil med ljus och känslig inredning utan att skydda klädseln och dylikt är inte slarvigt eller liknande det är rent korkat och grovt tjänstfel.

Kan ej sägas bättre Fast det spelar ingen roll om det är ljus eller mörk klädsel den blir ju smutsig oavsett vilken färg det är på den Skulle man sedan sätta sig med ljusa kläder i en smutsig mörk klädsel :cry:

Mekaniker/verkstäder skall vara noga med att inte smutsa ner bilar det är ju deras rykte som blir smutskastat.

självklart kan det hända att man gör någon fläck och att man missar detta

Har själv skurit mej på en panel under tiden jag jobbade inne i en bil När jag var klar så var det lite blodfläckar här o var kollade på mina händer och såg ett litet ynkligt sår. Ja det var ju bara att hämta golvmoppen och göra rent efter sig.

Är ju inte kul att få tillbaka sin bil och tro att någon slaktat något i den

//Goose
Användarvisningsbild
av Thho
Håller med om att gapa och skrika inte är rätt melodi. Nej, jag var inte speciellt upprörd på plats utan bad bara någon komma ut och titta. Verkstadskillen försökte rengöra men då han bara smetade ut smutsen på ratten sa jag vänligt att min fru lika väl kunde åka in på macken och köpa lite läderengöringsservetter. Hon hade väldigt bråttom.

Han lovade att se till att åtgärda det hela och då sa jag att dom fick stå för en helrekond av inredningen då det var smuts mest överallt. Det var ganska lätt att se att smutsen uppkommit vid servicen då tex ratten faktiskt fortfarande var kletig av smuts. Det fixar vi sa han och lovade också att lackverkstaden skulle ta en titt på dörren.

Upprörd blev jag mest i efterhand och då inte så mycket för själva smutsen i bilen, det är ju bara en bil och det går att rengöra, utan mest för att dom hade så dåliga rutiner att det över huvud taget kunde hända.

Jag skulle gissa att dom fixar det utan att knota. Bra så.

Ska se om jag kan ta några bilder imorgon. Frugan torkade av så gott det gick men det mesta är kvar. Var nog nån form av oljesmuts. Smutsen på ratten gick i alla fall inte bort med papper och vatten.
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Hur har det gått? Har du fått kompensation? Det är fördjäkligt hur de kan låta detta hända, och sen tro att ingen skulle märka nåt!? de skulle istället ha gjort det på ett snyggt sätt, sagt till dig när du hämtade bilen att "den har blivit smutsig invändigt men vi ska fixa det utan kostnad för dig och under tiden så får du en lånebil av oss"

/Kalle
Användarvisningsbild
av Thho
~Kalle~ skrev:Hur har det gått? Har du fått kompensation? Det är fördjäkligt hur de kan låta detta hända, och sen tro att ingen skulle märka nåt!? de skulle istället ha gjort det på ett snyggt sätt, sagt till dig när du hämtade bilen att "den har blivit smutsig invändigt men vi ska fixa det utan kostnad för dig och under tiden så får du en lånebil av oss"

/Kalle
Fick ett SMS i fredags (dom orkade tydligen inte ringa) där dom nu helt plötsligt påstod att bilen var skitig redan vid mottagandet. Dock ej växlespaken och golvet som dom lovade att åtgärda. Dom skulle återkomma under denna vecka med tid för åtgärd men jag har ännu ej hört något (onsdag idag).

Jag vet inte hur dom resonerar men totalt hål i huvudet verkar dom ha i alla fall. Hur kan dom anse att växelspaken skitats ner men ej ratten? Hur skulle det gå till? Låt se. Jag tar på mig handskar och styr men tar av mig handsken då jag ska växla.

Smutsen var helt färsk och smetades ut över hela ratten då verkstadskillen försökte rengöra den med en fuktad pappersbit så det är osannorlikt att den skulle ha varit smutsig vid ankomst. Det är dock helt möjligt att det var bärgaren som smutsade ner bilen men det spelar liksom ingen roll då jag betalade allt till Bilia Vinsta.

Om det nu var som Bilia påstod så borde dom ju gjort en notering vid mottagandet tycker man. Tex ratten var verkligen anmärkningsvärt smutsig. Inredningen är beige och ratten var alldeles svart av smuts. Kolsvart!

Hur som helst så hade jag givetvis ingen lust att åka omkring i en bil med oljesmuts över allt. Resten av inredningen skulle ju snabbt bli lika skitig så jag köpte läderrengöringsservetter och tog bort smutsen. Det tog ca 10 minuter. Golvmattan är dock inte rengjord.

Ska ta kontakt med Bilia Vinsta senare i veckan och begära en förklaring. Hur som helst har dom visat att dom skiter (!) i sina kunder och jag lär aldrig lämna bilen där igen. Ska det vara så svårt. Bilia Haga Norra, där bilen är köpt, är ju om än ännu värre. Där ska man över huvud taget inte gå in. Dyrt, dålig service och otrevlig personal.

Var, i Stockholmstrakten, ska man lämna in sin Volvobil?
Användarvisningsbild
av AndersP
Det är i såna här lägen Forum som detta kan visa makt
Jag rekommenderar UplandsMotor Akalla
Bojkotta BILIA ? Jepp :twisted:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 11
Trasig Renault Scenic