Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av JHg
P1800 skrev:Någon som vet om det går att få Summum till motsvarande kampanjpris, dvs + 15000
Japp! Beställde en för 4 veckor sedan...
av jhenrikj
D83 skrev:Antar att det är mic till blåtanden så den fungerar som handsfree?
PCC som ingår i teknikpaketet verkar lite onödigt :) men samtidigt är det väldigt lyxigt..
Vill ju inte att priset ska dra iväg för mycket. Sambon har ju satt en gräns hehe
Bland alla tillval jag gjorde till min V70 så är PCC det jag är allra mest nöjd med. Känns så stenålder när man lånar nån annan bil och behöver använda nyckel/fjärr. Öppna dörren, sätt dig i bilen och tryck på start, hur smidigt som helst.
av Joli
Min styvfarsa åkte nyss iväg till bilförsäljaren i Kungsängen för att "skriva på" offerten, som såg ut så här:

V70 II 2,4D -10, Business (d.v.s. Momentum, Metallic och Automatlåda) = 299 600 kr
Extrautrusting utöver Business-kampanjens = 34 400 kr
- 17" Cassini-fälgar med sommardäck
- 16" Creon-fägar med vinterdäck
- Herrgårdspaket 2
- Delbart drag
- Nyckelavstängningsbar airbag
- Tidur till dieselvärmare

Pris: 319 900 kr + full tank (värt drygt 800 kr)

När man bygger bilen på Volvocars går den på 390 000 kr. Tar man hänsyn till Business-kampanjen och räknar extrautrustningen utöver detta så hamnar bilen på 334 000 kr. Det innebär att han får 14100 kr, d.v.s. 41% rabatt, på extrautrustningen... om man väljer att se det så. Eftersom grundpriset på bilen redan är kraftig rabatterat (drygt 50 000 kr), i form av Business-paketet, så räknade vi så.

Vad tror ni om detta pris? Frågan är ju akademisk eftersom affären redan är klar, men ändå. :)
Användarvisningsbild
av petkas
han får garanterad lastrums mattan o textil mattor till kupen om han bara säger till att dom ska annars blir det inget,annars är priset rätt så hyfsad :wink:
Användarvisningsbild
av AndersP
Full tank ! Det fick jag också in Kungsängen när jag köpte där 2001.
Men det roliga var att de "glömde det" när jag hämta ut den.
SOppan var dyr redan då, så jag åkte tillbaka och fick min fulla tank, den var nog värd 600 då :lol:

Ok pris för övrigt
av Joli
petkas skrev:han får garanterad lastrums mattan o textil mattor till kupen om han bara säger till att dom ska annars blir det inget,annars är priset rätt så hyfsad :wink:
Just det, det glömde vi! Nu är det nog för sent, men tack för tipset ändå. Det får han köpa till efteråt.

Hans ursprungliga beställning var rätt så naken (utöver Business) och jag försökte bl.a få honom att lägga till blåtand, automatisk nivåreglering och High Performance-stereon (mattorna glömde jag) men det stannade vid Herrgårdsvagnspaket2 och 17-tummare. :)
Det är ju trots allt han som betalar, inte jag. :wink:
av Joli
petkas skrev:han får garanterad lastrums mattan o textil mattor till kupen om han bara säger till att dom ska annars blir det inget,annars är priset rätt så hyfsad :wink:
Snackade med honom när han kom hem från avtalsskrivandet och han hade faktiskt fått med lastrumsmattan i plast, på försäljarens initiativ. Han har ju valt ljus klädsel så det var nog en nödvändighet. :)
av stampe
Nog går det att få till bra affärer även på nuvarande erbjudande, fick betala 306´för en 2,4d Summum automat -10. Visserligen tog ju Bilia igen lite av det på extrautrustningen jag valde till utanpå detta (17"-vinterdäck på org.fälg, vinge etc) men iaf. Dock gjordes beställningen den 30/6, efter 1/7 verkade Volvo göra en liten justering på "intro"-erbjudandet.
av Joli
stampe skrev:Nog går det att få till bra affärer även på nuvarande erbjudande, fick betala 306´för en 2,4d Summum automat -10. Visserligen tog ju Bilia igen lite av det på extrautrustningen jag valde till utanpå detta (17"-vinterdäck på org.fälg, vinge etc) men iaf. Dock gjordes beställningen den 30/6, efter 1/7 verkade Volvo göra en liten justering på "intro"-erbjudandet.
Får man fråga vad slutpriset blev och vad du valde för extrautrustning?

Hej! Har en gammal Volvo 740 GLE från -89 o[…]

Laddbox

Jag köpte en begagnad Cetek Njord, hade redan[…]

"T.ex får du inte kallstarta motorn p&a[…]

XC70 2016

Bilen var här hemma idag. Den gick tillbaka t[…]