Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av perjak
Henry_Fågeljazz skrev: Funderar på att uppgradera min D5, men man skulle ju gärna villa testa innan köp. Undrar om detta är möjligt.
En annan sak är prissättningen. Det står riktpris, men finns det utrymmer för prutning? 8)
Henry
Verkstaden får ju upp ett pris på datorn när dom knappar in art.nr. Men skam den som ger sig. Att försöka pruta är ju inte olagligt. Det värsta som kan hända är ju att dom säger nej.
Användarvisningsbild
av GATUPLAN
Tror ni att Polestar kommer att göra trim till sugmotorer? Jag undrar mest om V8-an?

Framförallt trimma ner törstigheten, eftersom det ämnet inte var så ”trendigt” när V8-an gjordes som idag.
Jag har inga stora bekymmer med förbrukningen, men utvecklingen går åt det hållet: ”snåla motorer och dyrare soppa”. Om V8 är kanske den största och törstigaste Volvos motor, så kanske ska man försöka att göra något åt det även i efterhand med en ny mjukvara eller något…?

mvh
av whennebab
Kan bara konstatera att jag är mycket nöjd med trimmet! Mycket bättre acceleration, mycket bättre ljud och mycket bättre vrid. Bilen blev helt underbar att köra. På verkstan sa de att soppaförbrukningen skulle sjunka efter ett tag men det återstår att se (antagligen ökar den med min blyfot nu efter trimmet). Förut kändes bilen mjuk och behaglig i accelerationerna nästan så att man inte änns märkte att man hade gasen i botten, nu så är det nästan som en hästspark med det nya vridet och helt plötsligt ligger man i 200 km/h. Frugan blev också överraskad (positivt) efter trimmet när hon skulle starta vid ett rödljus och bilen stack som ett spjut.
Dock så fick jag inget Polestarmärke på bilen och jag frågade efter det och verkstan visste inte om man skulle få med något sådant, iallafall så hade de inga på lagret så jag skulle återkomma imorgon så ska de ha tagit reda på om man ska få något märke. Ni som trimmat, har ni fått något polestarmärke?

Skaffa uppgraderingen är mitt tips!
Visst lite dyrt (eller kanske inte dyrt i förhållande till andra trimfirmor, men 8-9000 är ju ganska mycket pengar) men värt pengarna.

V70 2.5FT automat -09 med etanol i tanken - nu med 258 hk
av pumpnasare
Hej
Jag skall fixa mina 58hk på fredag och undrar om det är någon som typat bilen eller vet vad det kostar (dum fråga?)
av Niclas
whennebab skrev:Kan bara konstatera att jag är mycket nöjd med trimmet! Mycket bättre acceleration, mycket bättre ljud och mycket bättre vrid. Bilen blev helt underbar att köra. På verkstan sa de att soppaförbrukningen skulle sjunka efter ett tag men det återstår att se (antagligen ökar den med min blyfot nu efter trimmet). Förut kändes bilen mjuk och behaglig i accelerationerna nästan så att man inte änns märkte att man hade gasen i botten, nu så är det nästan som en hästspark med det nya vridet och helt plötsligt ligger man i 200 km/h. Frugan blev också överraskad (positivt) efter trimmet när hon skulle starta vid ett rödljus och bilen stack som ett spjut.
Dock så fick jag inget Polestarmärke på bilen och jag frågade efter det och verkstan visste inte om man skulle få med något sådant, iallafall så hade de inga på lagret så jag skulle återkomma imorgon så ska de ha tagit reda på om man ska få något märke. Ni som trimmat, har ni fått något polestarmärke?

Skaffa uppgraderingen är mitt tips!
Visst lite dyrt (eller kanske inte dyrt i förhållande till andra trimfirmor, men 8-9000 är ju ganska mycket pengar) men värt pengarna.

V70 2.5FT automat -09 med etanol i tanken - nu med 258 hk
Kul att höra att du blev riktigt nöjd :D
av pumpnasare
Psyko skrev:
pumpnasare skrev:Hej
Jag skall fixa mina 58hk på fredag och undrar om det är någon som typat bilen eller vet vad det kostar (dum fråga?)

Tror att reg besiktningen kostar 650:-

Här hittar du en prislista

http://www.bilprovningen.se/externt/bpw ... ument&m=26
Tack
Hoppas bara att gubbarna på SBP fått info om vad det handlar om
av whennebab
Fick hem ett personligt brev idag från Polestar.
"Hej. Jag fick höra att du efterfrågat lite emblem till din bil. Här är två att sätta bakom framhjulen, en till bakluckan och två till nycklarna. Mvh Polestar"
I brevet låg 3 stora och 2 små Polestarmärken. Jävligt nice av polestar, vilken service!!! Utan att jag änns behövde ringa till verkstan och fråga efter emblemet.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 24
Mercedes EQB 300 4Matic 2023 Svart

Då kör vi denna en helg. IMG_0544.jpe[…]

Hej, har problem med en reservdelsbil jag för[…]

Du bör nog låsa vevaxel och kamaxlar in[…]

What the Fffff. Thanks you Guys, I really apprecia[…]